Το λιμανι της Σμυρνης
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Ασπρόμαυρη λιθογραφία του λιμανιού της Σμύρνης, ενός σημαντικού εμπορικού, οικονομικού κέντρου από τα τέλη του 18ου αι. Η συνθήκη του Κιουτσούκ Καϊναρτζή (1774), με την οποία παραχωρήθηκαν προνόμια στους διερχόμενους την ΟΘωμανική Αυτοκρατορία εμπόρους και ναυτικούς, συνέβαλε στην ανάπτυξη της πόλης. Στη μεγαλύτερη ανάπτυξή της συντέλεσε και η κατασκευή της προκυμαίας της Σμύρνης το 1867. Η πόλη μετατρέπεται από τα τέλη του 19ου αι. και στις αρχές του 20ου αι. σε σταυροδρόμι συνάντησης διαφορετικών ανθρώπων, γλωσσών, πολιτισμών από Ανατολή και Δύση.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Προτείνεται αρχικά η περιγραφή της εικόνας και με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού η ανάκληση πληροφοριών που αφορούν την πόλη της Σμύρνης. Αφού παρουσιαστεί το ιστορικό, οικονομικό, κοινωνικό και πολιτισμικό πλαίσιο συνθηκών στα τέλη του 19ου/ αρχές 20ού αι., είναι δυνατό οι μαθητές να αναζητήσουν στο διαδίκτυο και άλλες φωτογραφίες της Σμύρνης. Υποδυόμενοι διαφορετικά πρόσωπα που ζούσαν εκεί κατά τη συγκεκριμένη περίοδο μπορούν να γράψουν τη δική τους άποψη για τη Σμύρνη. Είναι δυνατό να αξιοποιηθεί από την Ταινιοθήκη-Αρχείο της ΕΡΤ το 6ο επεισόδιο της σειράς "Βάθος πεδίου", στο οποίο η συγγραφέας Διδώ Σωτηρίου περιγράφει την ατμόσφαιρα από την καθημερινή ζωή στη Σμύρνη πριν την Καταστροφή, τις ασχολίες των κατοίκων, τις σχέσεις μεταξύ τους ζώντας σε μία πολυπολυτισμική κοινωνία. Αφού επίσης διαβάσουν αποσπάσματα από τα έργα της Διδώς Σωτηρίου, προτείνεται να περιγράψουν τη Σμύρνη και τους ανθρώπους της πριν και μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή. Μπορούν ακόμη να συλλέξουν μουσικά ακούσματα της Σμύρνης, να δημιουργήσουν τη δική τους μουσική ανθολογία και να την αναρτήσουν στην ιστοσελίδα του σχολείου. Ως πηγή μπορεί να αξιοποιηθεί επίσης ο διαδικτυακός τόπος της Μουσικής Βιβλιοθήκης του Αρχείου της ΕΡΤ.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/1951
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Οικονομία EconomyΟικονομία
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Κοινωνία και καθημερινή ζωή Society and everyday lifeΚοινωνία και καθημερινή ζωή
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Συγγραφέας WriterΣυγγραφέας
Μουσική Music EducationΜουσική > Μουσικά όργανα / σύνολα – Φωνή Musical instruments / ensembles - VoiceΜουσικά όργανα / σύνολα – Φωνή
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΧΑΚΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ