Γιωργος Σεφερης
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η φωτογραφία απεικονίζει δύο ποιητές, τον Γιώργο Σεφέρη (1900-1971) και τον Μανόλη Αναγνωστάκη (1925-2005) να συνομιλούν. Ο Γιώργος Σεφέρης, ο οποίος ήταν και διπλωμάτης, γεννήθηκε στη Σμύρνη και πέθανε στην Αθήνα. Ήταν ο πρώτος Έλληνας που βραβεύτηκε με το Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας από τη Σουηδική Βασιλική Ακαδημία των Επιστημών το 1963. Η εικόνα μπορεί να αποτελέσει υλικό για τη μελέτη της ζωής του Γιώργου Σεφέρη και της σχέσης που είχε με άλλους ποιητές καθώς και την κατανόηση των θεματικών κέντρων και των χαρακτηριστικών των έργων του. Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση για να γνωρίσουν οι μαθητές τον Γιώργο Σεφέρη και το έργο του.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η φωτογραφία μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας ως έναυσμα για να γνωρίσουν οι μαθητές τον ποιητή Γιώργο Σεφέρη προτού αρχίσει η ανάλυση ενός ποιήματος ή άλλου έργου του. Είναι σημαντικό οι μαθητές να μπορούν να αναγνωρίζουν τον ποιητή και να συνδέουν το πρόσωπο με την εργογραφία του. Η χρήση της εικόνας είναι σημαντική γιατί συμβάλλει στην εικονιστική αναπαράσταση των γνώσεων των μαθητών και προκαλεί το ενδιαφέρον τους. Επίσης, ο εκπαιδευτικός μπορεί να παρουσιάσει στους μαθητές και άλλες φωτογραφίες σ' άλλες στιγμές της ζωής του ή να ζητήσει από τους μαθητές ως εργασία να δημιουργήσουν μια παρουσίαση με φωτογραφίες του Σεφέρη, οι οποίες θα παρουσιάζονται με χρονολογική σειρά. Μέσα από τη βιωματική προσέγγιση, οι μαθητές ερευνούν και ανακαλύπτουν μόνοι τους τη γνώση και έτσι την κατακτούν. Πρέπει να γίνει συζήτηση για το βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας, που τον κατατάσσει στους σπουδαιότερους Έλληνες ποιητές. Επίσης, στο Λύκειο σύμφωνα με το ΑΠΣ της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας ενθαρρύνεται η ομαδοσυνεργατική μέθοδος. Επομένως, οι μαθητές μπορούν να εργαστούν σε ομάδες και να μελετήσει η καθεμία ένα έργο του ώστε να εντοπίσουν τα θεματικά κέντρα και τα χαρακτηριστικά του συγγραφικού έργου του. Τέλος, με αφορμή τη φωτογραφία θα μπορούσε να γίνει σύγκριση της παραδοσιακής και της μοντέρνας ποίησης. Ο εκπαιδευτικός δίνει στους μαθητές ποιήματα του Σεφέρη και ποιητών που ανήκουν στην παραδοσιακή ποίηση, όπως ο Διονύσιος Σολωμός για να εντοπίσουν τις διαφορές και να κατανοήσουν τη μοντέρνα ποίηση που υποστηρίζει ο Σεφέρης.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/1959
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
National Documentation Centre Website
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νεοελληνική Λογοτεχνία > Συγγραφέας
Νεοελληνική Λογοτεχνία > Ρεύματα / Κινήματα > Μοντερνισμός
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: ΟΛΓΑ ΠΑΙΖΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
 
 
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ