Στο μάθημα της Νεότερης και Σύγχρονης Ελληνικής ιστορίας ο εκπαιδευτικός μπορεί να παρουσιάσει στους μαθητές τη φωτογραφία και να ζητήσει να την περιγράψουν. Μέσα από τον καθοδηγούμενο διάλογο, ο εκπαιδευτικός θα συζητήσει με τους μαθητές γιατί δημιουργήθηκε το ναυπηγείο στη περιοχή, ποιοι λόγοι ευνόησαν την ανάπτυξη της παραγωγικής μονάδας στη Σύρο, από ποιον και με ποια κεφάλαια πιστεύουν ότι δημιουργήθηκε. Ακόμη, μπορεί να γίνει λόγος για την ύλη που χρησιμοποιούσαν και από πού αυτή προερχόταν. Είναι σημαντικό οι μαθητές να συγκρίνουν την τοπική οικονομία της Σύρου με την κατάσταση της οικονομίας που επικρατούσε σ' όλη την Ελλάδα και να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές με άλλες περιοχές. Τέλος, η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί σε μια Ερευνητική Εργασία ή στην τοπική ιστορία, κα συγκεκριμένα στη μελέτη της ιστορίας και την οικονομίας της Σύρου.