Δροσοπουλος Ιωαννης
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Φωτογραφία που απεικονίζει τον οικονομολόγο, υπουργό Οικονομικών στην κυβέρνηση Κονδύλη (1926) και διοικητή της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδας (ΕΤΕ) Ιωάννη Δροσόπουλο (Σούρπη, 1870-Αθήνα, 1939). Ο Ι. Δροσόπουλος πρωτοστάτησε στην αναμόρφωση και ανάπτυξη του πρώτου πιστωτικού ιδρύματος της χώρας και συνέβαλε, ως υποδιοικητής αρχικά (1914) και ως διοικητής αργότερα (1928), στον οικονομικό μετασχηματισμό της χώρας κατά τη διάρκεια του Μεσοπολέμου (1919-1939).

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τον διδάσκοντα στη διδασκαλία της οικονομικής ιστορίας της πρώτης βενιζελικής περιόδου (1910-1920) και του Μεσοπολέμου (1919-1939). Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο ρόλος και οι επιλογές του Ι. Δροσόπουλου ως υπουργού οικονομικών (1926), αλλά και ως διοικητή της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδας (1928), δηλαδή λίγο πριν την ελληνική οικονομική κρίση του 1930 που προέκυψε ως απόρροια της διεθνούς κρίσης (κραχ) του 1929. Οι πολλαπλές προκλήσεις των ελληνικών κυβερνήσεων μετά τη μικρασιατική καταστροφή (1922) και, ειδικότερα, το αίτημα για ταχεία εκβιομηχάνιση της χώρας, σε συνδυασμό με τα οξύτατα κοινωνικά και πολιτικά προβλήματα της περιόδου, καθιστούσαν τον ρόλο της Εθνικής Τράπεζας και των διοικήσεών της κεντρικό. Με στοχευμένες ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες ερευνητικού-ανακαλυπτικού τύπου ο διδάσκων μπορεί να ωθήσει τους μαθητές και τις μαθήτριες στη συγκέντρωση πληροφοριών και τη μελέτη της οικονομικής ιστορίας των δύο περιόδων, πριν και μετά τη μικρασιατική περιπέτεια, με αφορμή τον ρόλο του Ι. Δροσόπουλου. Το πλούσιο ιστορικό αρχείο της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδας αποτελεί μία ενδιαφέρουσα πρόταση για οργανωμένες εκπαιδευτικές επισκέψεις, ξεναγήσεις και γνωριμία με το έργο της Τράπεζας διαχρονικά και, εν προκειμένω, του Ι. Δροσόπουλου. Η ανάδειξη των προβλημάτων της περιόδου του Μεσοπολέμου, ο προβληματισμός των μαθητών μέσα από τον κατευθυνόμενο διάλογο και η ιστορικοποίηση των όποιων επιλογών της Τράπεζας μπορούν να καλλιεργήσουν ιστορική συνείδηση, κριτική σκέψη και αξίες. Οι παραπάνω διδακτικές προτάσεις είναι σύμφωνες με το πνεύμα των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών (ΑΠΣ) για το μάθημα της Ιστορίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Επιπλέον, η διαθεματικότητα μπορεί να λειτουργήσει στα πεδία της Τοπικής Ιστορίας (βλ. ενδεικτικά, συνοικία Κυψέλης Αθηνών), της Προφορικής Ιστορίας, της Κοινωνιολογίας, της Πολιτικής και Κοινωνικής Αγωγής, της Οικονομίας και των ΤΠΕ


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/1966
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Οικονομία EconomyΟικονομία
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Πληροφορία InformationΠληροφορία > Επεξεργασία πληροφοριών Information processingΕπεξεργασία πληροφοριών
Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες Political & Social SciencesΠολιτικές και κοινωνικές επιστήμες
Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες Political & Social SciencesΠολιτικές και κοινωνικές επιστήμες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΕΛΣΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ