Η ασπρόμαυρη φωτογραφία, πορτρέτο της Μαρίας Πολυδούρη, μπορεί να αξιοποιηθεί διδακτικά στη Νεοελληνική Λογοτεχνία, και ειδικότερα στην ενότητα «Ποιητές του Μεσοπολέμου». Αρχικά με την καθοδήγηση του διδάσκοντα οι μαθητές σε ολομέλεια παρατηρούν τη φωτογραφία, σημειώνουν τον ασπρόμαυρο τόνο της, μεταφέρονται συνειρμικά στον Μεσοπόλεμο και ανακαλούν τα χαρακτηριστικά της κοινωνικής και πολιτικής πραγματικότητας στην Ελλάδα του Μεσοπολέμου. Στη συνέχεια με δραστηριότητες ομαδοσυνεργατικής μάθησης με αφόρμηση τη φωτογραφία και παράλληλη ανάγνωση α) ποιημάτων της Μαρίας Πολυδούρη, που υπάρχουν στα σχολικά Ανθολόγια λογοτεχνίας και όσα προτείνονται από τον διδάσκοντα, β) αποσπασμάτων από το δοκίμιο του Κώστα Στεργιόπουλου «Η μεσοπολεμική περιπάθεια της Πολυδούρη» (Στεργιόπουλος, 1999,)οι μαθητές γνωρίζουν την ποιητική του λυρικού λόγου της και καλούνται α) να γράψουν ένα άρθρο για τα εκφραστικά μέσα του ποιητικού λόγου της Πολυδούρη, ως στοιχεία του λυρισμού της και β) να επιλέξουν από τα ποιήματά της τον στίχο ή τους στίχους που ταιριάζουν στη φωτογραφία –πορτρέτο της καταθέτοντας μέσω του πολυτροπικού κειμένου την δική τους ανάγνωση για την ποίηση της Μαρίας Πολυδούρη.