Η φωτογραφία μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε θεματικές διδασκαλίες (κυρίως στα μαθήματα της ιστορίας και των εικαστικών), σε ερευνητικές εργασίες ή σε σχολικές δραστηριότητες σχετικές με την πολιτιστική μας κληρονομιά. Στόχος είναι να προβληματιστούν οι μαθητές για τη σημασία και την αξία των παλαιών φωτογραφιών ως ιστορικά τεκμήρια της εξέλιξης του τόπου μας και να διερευνήσουν τους λόγους και τη σημασία ύπαρξης φωτογραφικών αρχείων. Μπορούν να αναζητήσουν και άλλες φωτογραφίες της Παπαϊωάννου και να γίνει μια συζήτηση για το έργο της, που καταγράφει μια ολόκληρη εποχή.
Οι μαθητές θα μπορούσαν επίσης να συζητήσουν τους λόγους και τα κίνητρα της λεγόμενης "αστικής" ή "αρχιτεκτονικής" φωτογραφίας, που εστιάζει στην φωτογράφιση των κτιρίων. Μια δραστηριότητα που προτείνεται είναι να αναζητήσουν από διάφορες πηγές (βιβλιοθήκες, διαδίκτυο, μουσεία, ιστορικά αρχεία) παλιές φωτογραφίες κτιρίων της πόλης τους και να τις συγκρίνουν με σύγχρονες φωτογραφίες των ίδιων κτιρίων, που θα τραβήξουν οι ίδιοι οι μαθητές.