Κεμαλ Ατατουρκ Μουσταφα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Φωτογραφία του ιδρυτή και πρώτου προέδρου της Τουρκικής Δημοκρατίας Μουσταφά Κεμάλ Ατατούρκ (1881-1938) μαζί με τον πρωθυπουργό Ισμέτ Ινονού. Ο Κεμάλ γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Ως στρατιωτικός πολέμησε για την ανεξαρτησία της πατρίδας του και αργότερα, ως πολιτικός, κατόρθωσε να μετατρέψει την συρρικνωμένη Οθωμανική Αυτοκρατορία σε κράτος δυτικού τύπου. Κατάργησε το παραδοσιακό σύστημα εκπαίδευσης, που ήταν κυρίως θρησκευτικό, και ίδρυσε λαϊκά σχολεία νέου τύπου. Εκσυγχρόνισε το νομικό οθωμανικό σύστημα και θέσπισε την πλήρη ισότητα των δύο φύλων. Επέβαλε της ευρωπαϊκή ενδυμασία, αντικατέστησε την αραβική γραφή με το λατινικό αλφάβητο και φρόντισε να διαδοθεί στο λαό η δυτική κλασική μουσική και το θέατρο. Καλλιέργησε ως συνεκτικό δεσμό την εθνική συνείδηση, αντί για τη θρησκεία. Με τις κατάλληλες πολιτικές / διπλωματικές κινήσεις και την άριστη οργάνωση του τουρκικού στρατού, αναχαίτισε την επέλαση του ελληνικού στρατού στη Μικρά Ασία (1922) και ανακατέλαβε τη Σμύρνη, σφάζοντας τον ελληνικό και αρμενικό πληθυσμό και πυρπολώντας την ελληνική και αρμενική συνοικία. (ΠΗΓΕΣ: ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ, http://www.sansimera.gr/biographies/16#ixzz3e9TCEDW5)

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η αφίσα του Μουσταφά Κεμάλ Ατατούρκ μπορεί να αποτελέσει το ερέθισμα/αφόρμηση στο μάθημα της Ιστορίας, προκειμένου οι μαθητές να μελετήσουν το τη ζωή και το έργο του, ιδιαίτερα σε θέματα που αφορούν τη χώρα μας και να τον εκτιμήσουν ως σημαντική ιστορική προσωπικότητα που άλλαξε τον ρου της ιστορίας του τουρκικού κράτους. Επιπλέον, να αναδείξουν το πατρικό σπίτι του Κεμάλ Ατατούρκ στη Θεσσαλονίκη (λειτουργεί ως μουσείο) ως σύνδεσμο προσέγγισης και φιλίας των δύο λαών.Μεθοδολογικά, οι μαθητές παρατηρούν τη φωτογραφία και διατυπώνουν ερευνητικά ερωτήματα για τη ζωή και το έργο του: “Ποια ήταν η σταδιοδρομία του ως στρατιωτικός και πολιτικός;”, “Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του κράτους που διαμόρφωσε;”, “Γιατί θεωρείται σημαντική ιστορική προσωπικότητα του 20ου αιώνα;”, “Ποιος ο ρόλος του στο Μικρασιατικό Ελληνικό Ζήτημα 1920-1922;”, “Ποιες πηγές θα διερευνήσουμε;”. Αναζητούν συνεργατικά πληροφορίες από διαφορετικές πηγές, τις συνθέτουν και τις ανακοινώνουν στην ολομέλεια της τάξης.
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2006
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Ηγετικές προσωπικότητες Leading personalitiesΗγετικές προσωπικότητες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΡΑΜΑΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ