Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τον διδάσκοντα στην παρουσίαση των πολεμικών γεγονότων κατά τη διάρκεια της Ελληνικής Επανάστασης του ΄21. Ειδικότερα, προσφέρεται ως αφορμή προκειμένου να ασχοληθεί η ολομέλεια της τάξης με τις συνθήκες κάτω από τις οποίες έλαβε χώρα η ναυμαχία του Ναβαρίνου (20 Οκτωβρίου 1827) και τις συνέπειες που είχε η έκβασή της για το Ελληνικό Ζήτημα και την Επανάσταση. Προτείνονται μαθητοκεντρικές και ανακαλυπτικές διδακτικές μέθοδοι με έμφαση στην ομαδοσυνεργατική διδασκαλία. Το πολεμικό γεγονός της ναυμαχίας του Ναβαρίνου προσφέρεται, επίσης, για ευρύτερης διάρκειας διδακτικές προτάσεις (project), βιωματικές και ποικίλες δημιουργικές προσεγγίσεις. Η συγκέντρωση ιστορικών πληροφοριών αναφορικά με τον ρόλο των πρωταγωνιστών, οι κινήσεις των αντιπάλων, η διπλωματία, οι πόθοι, οι φόβοι και οι προσδοκίες των Ελλήνων πριν και μετά το γεγονός, μπορούν να φωτιστούν με κατάλληλες τεχνικές και φαντασία. Παράλληλα, ο ρόλος της Τέχνης στην αποτύπωση του γεγονότος και τη συμβολή των πρωταγωνιστών είναι μία εξίσου ενδιαφέρουσα διδακτική πρόταση, αν συνδυαστεί με το πνευματικό-καλλιτεχνικό κίνημα του “ρομαντισμού” τον 19ο αιώνα. Οι παραπάνω προτάσεις είναι συμβατές με το πνεύμα των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών του Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου στο μάθημα της Ιστορίας. Η διαθεματικότητα, επίσης, μπορεί να βρει εφαρμογή στα πεδία της Τοπικής Ιστορίας, της Μουσειακής Αγωγής, των Εικαστικών και της Τεχνολογίας.