Δεριγνυ Ανρι Γκωτιε
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρωτότυπο έργο τέχνης του 19ου αι. που απεικονίζει τον γάλλο ναύαρχο και πολιτικό Δεριγνύ Ανρύ Γκωτιέ (Marie Henri Daniel Gauthier, Comte de Rigny) (1782-1835). Μετά το τέλος των Ναπολεόντειων Πολέμων και την Παλινόρθωση των Βουρβόνων (1814-1815) τοποθετήθηκε κυβερνήτης της φρεγάτας «Μήδεια», που υπαγόταν στη γαλλική ναυτική μοίρα του Αιγαίου. Έλαβε μέρος ως επικεφαλής στη ναυμαχία του Ναβαρίνου (20 Οκτωβρίου 1827), όταν οι στόλοι των τριών Δυνάμεων, της Βρετανίας, της Γαλλίας και της Ρωσίας κατανίκησαν τον τουρκοαιγυπτιακό και με τη νίκη τους αυτή ώθησαν το Ελληνικό Ζήτημα προς την τελική λύση του. Το 1829 ως υποναύαρχος, τοποθετήθηκε ναυτικός διοικητής Τουλώνας και έλαβε τον τίτλο του κόμη. Διετέλεσε υπουργός Ναυτικών (1831-1834) επί Φιλίππου Λουδοβίκου, υπουργός Εξωτερικών (1834-1835) και για μικρό χρονικό διάστημα πρεσβευτής στη Νεάπολη (Νάπολι). Παράλληλα, ήταν βουλευτής στις περιφέρειες Μοζέλα και Καλαί.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τον διδάσκοντα στην παρουσίαση των πολεμικών γεγονότων κατά τη διάρκεια της Ελληνικής Επανάστασης του ΄21. Ειδικότερα, προσφέρεται ως αφορμή προκειμένου να ασχοληθεί η ολομέλεια της τάξης με τις συνθήκες κάτω από τις οποίες έλαβε χώρα η ναυμαχία του Ναβαρίνου (20 Οκτωβρίου 1827) και τις συνέπειες που είχε η έκβασή της για το Ελληνικό Ζήτημα και την Επανάσταση. Προτείνονται μαθητοκεντρικές και ανακαλυπτικές διδακτικές μέθοδοι με έμφαση στην ομαδοσυνεργατική διδασκαλία. Το πολεμικό γεγονός της ναυμαχίας του Ναβαρίνου προσφέρεται, επίσης, για ευρύτερης διάρκειας διδακτικές προτάσεις (project), βιωματικές και ποικίλες δημιουργικές προσεγγίσεις. Η συγκέντρωση ιστορικών πληροφοριών αναφορικά με τον ρόλο των πρωταγωνιστών, οι κινήσεις των αντιπάλων, η διπλωματία, οι πόθοι, οι φόβοι και οι προσδοκίες των Ελλήνων πριν και μετά το γεγονός, μπορούν να φωτιστούν με κατάλληλες τεχνικές και φαντασία. Παράλληλα, ο ρόλος της Τέχνης στην αποτύπωση του γεγονότος και τη συμβολή των πρωταγωνιστών είναι μία εξίσου ενδιαφέρουσα διδακτική πρόταση, αν συνδυαστεί με το πνευματικό-καλλιτεχνικό κίνημα του “ρομαντισμού” τον 19ο αιώνα. Οι παραπάνω προτάσεις είναι συμβατές με το πνεύμα των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών του Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου στο μάθημα της Ιστορίας. Η διαθεματικότητα, επίσης, μπορεί να βρει εφαρμογή στα πεδία της Τοπικής Ιστορίας, της Μουσειακής Αγωγής, των Εικαστικών και της Τεχνολογίας.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2019
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολεμικά γεγονότα War eventsΠολεμικά γεγονότα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΕΛΣΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ