Το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί κατά την επεξεργασία της προετοιμασίας του αγώνα του 1821. Τα παιδιά αναγνωρίζουν τα εικονιζόμενα πρόσωπα και στη συνέχεια, χωρισμένα σε ομάδες, αναζητούν πληροφορίες (από εγκυκλοπαίδειες, το διαδίκτυο ή τα βιβλία τους) και παρουσιάζουν στην τάξη τα σημαντικότερα έργα ή τις σημαντικότερες ιδέες του καθενός. Προσπαθούν να απαντήσουν στο (ανοικτό) ερώτημα: Γιατί απεικονίζονται μαζί ο Κοραής, ο Βελεστινλής και ο Υψηλάντης; Η ανίχνευση των κοινών στοιχείων των εικονιζόμενων προσώπων αποτελεί αφορμή για τη γνωριμία της δράσης τους και τη μελέτη των απόψεών τους. Ως επέκταση μπορούν να υποδυθούν τρεις μαθητές τους αντίστοιχους ρόλους και να δραματοποιήσουν αρχικά κάποιο στιγμιότυπο από τη ζωή του καθενός και στη συνέχεια μια υποτιθέμενη συνάντηση των τριών στην τουρκοκρατούμενη Ελλάδα του 1800 (με τη συγγραφή σχετικών διαλόγων).