Μόνο σε Aποθετήρια «Φωτόδεντρο»
Kαι σε Yλικό Xρηστών
Καθαρισμός ενεργών φίλτρων
Κάντε εγγραφή σε μία ή περισσότερες από τις παρακάτω θεματικές περιοχές, θεματικές ενότητες ή έννοιες για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για μεταβολές στα αντικείμενα που έχουν ταξινομηθεί σε αυτές
Ο ποταμος Πηνειος και τα Τεμπη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Άποψη του ποταμού Πηνειού στην περιοχή των Τεμπών στη Θεσσαλία, σε ασπρόμαυρη στεροσκοπική φωτογραφία του 1905. Στις όχθες του ποταμού στέκεται άνθρωπος (στην αριστερή πλευρά της φωτογραφίας) με κοστούμι και καπέλο, που πιθανώς ψαρεύει. Η φωτογραφία εκδόθηκε ως στερεοσκοπική κάρτα από την Αμερικανική εταιρεία Underwood & Underwood, μια μεγάλη εταιρεία παραγωγής και διανομής στερεοσκοπικών εικόνων εκείνης της εποχής, που εξέδιδε κυρίως φωτογραφίες από σημαντικά αξιοθέατα απ' όλο τον κόσμο, για εκπαιδευτική και τουριστική χρήση. Η κοιλάδα των Τεμπών, λόγω της ομορφιάς του τοπίου της, που εξυμνήθηκε από πολλούς συγγραφείς ποιητές και περιηγητές, της βιοποικιλότητας της, που έλκυε το ενδιαφέρον των επιστημόνων και της σύνδεσης της με την αρχαία ελληνική μυθολογία, αποτελεί σημαντικό αξιοθέατο της ελληνικής υπαίθρου.
Άποψη του ποταμού Πηνειού στην περιοχή των Τεμπών στη Θεσσαλία, σε ασπρόμαυρη στεροσκοπική φωτογραφία του 1905. Στις όχθες του ποταμού στέκεται άνθρωπος (στην αριστερή πλευρά της φωτογραφίας) με κοστούμι και καπέλο, που πιθανώς ψαρεύει. Η φωτογραφία εκδόθηκε ως στερεοσκοπική κάρτα από την Αμερικανική εταιρεία Underwood & Underwood, μια μεγάλη εταιρεία παραγωγής και διανομής στερεοσκοπικών εικόνων εκείνης της εποχής, που εξέδιδε κυρίως φωτογραφίες από σημαντικά αξιοθέατα απ' όλο τον κόσμο, για εκπαιδευτική και τουριστική χρήση. Η κοιλάδα των Τεμπών, λόγω της ομορφιάς του τοπίου της, που εξυμνήθηκε από πολλούς συγγραφείς ποιητές και περιηγητές, της βιοποικιλότητας της, που έλκυε το ενδιαφέρον των επιστημόνων και της σύνδεσης της με την αρχαία ελληνική μυθολογία, αποτελεί σημαντικό αξιοθέατο της ελληνικής υπαίθρου.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε διαθεματικές διδασκαλίες και ερευνητικές εργασίες σχετικές με την περιβαλλοντική εκπαίδευση, τη γεωγραφία, το τοπικό οικοσύστημα και τους υδροβιότοπους της Ελλάδας, λόγω του περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος του θέματος. Επιπλέον, σε σύνδεση με την ιστορία και με φιλολογικά μαθήματα, προτείνεται να μελετηθεί -με αφορμή την εικόνα- η γοητεία που άσκησε το τοπίο των Τεμπών και ο ποταμός Πηνειός σε συγγραφείς και περιηγητές (μπορούν να αναζητηθούν αποσπάσματα κειμένων και παραπομπών στο διαδίκτυο) και να ζητηθεί από τους μαθητές να αναζητήσουν τους λόγους που εξυμνήθηκε το τοπίο, καθώς και τις μυθολογικές αναφορές που συνδέονται με αυτό.
Ως παράδειγμα στερεοσκοπικής φωτογραφίας, μπορεί να χρησιμοποιηθεί επίσης στα Εικαστικά ή σε τεχνολογικά μαθήματα στον τομέα των οπτικοακουστικών τεχνών, της ιστορικής εξέλιξης των τεχνολογιών τρισδιάστατης εικόνας και τις οπτικές απάτες (ψευδαίσθηση).
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2049
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Γεωγραφία - Γεωλογία Geography - GeologyΓεωγραφία - Γεωλογία
> Φυσικό περιβάλλον Natural environmentΦυσικό περιβάλλον
> Βιόσφαιρα BiosphereΒιόσφαιρα
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Οπτικοακουστικές Τέχνες Audiovisual ArtsΟπτικοακουστικές Τέχνες
Σχεδιασμός και Τεχνολογία Design & TechnologyΣχεδιασμός και Τεχνολογία > Παραγωγή ProductionΠαραγωγή > Τεχνολογική εξέλιξη Technological evolutionΤεχνολογική εξέλιξη
Ιστορία HistoryΙστορία > Μυθολογία MythologyΜυθολογία
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Οπτικοακουστικές Τέχνες Audiovisual ArtsΟπτικοακουστικές Τέχνες
Σχεδιασμός και Τεχνολογία Design & TechnologyΣχεδιασμός και Τεχνολογία > Παραγωγή ProductionΠαραγωγή > Τεχνολογική εξέλιξη Technological evolutionΤεχνολογική εξέλιξη
Ιστορία HistoryΙστορία > Μυθολογία MythologyΜυθολογία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα:
ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης:
Μουσείο Μπενάκη
εκδότης/ες: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΑΙΘ
χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
διάρκεια: 2010-2015
ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
υποέργο:
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΑΙΘ
χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
διάρκεια: 2010-2015
ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Δείτε τα σχόλια και τις αξιολογήσεις των χρηστών Απόκρυψη σχολίων και αξιολογήσεων χρηστών
ΣΧΟΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ/ΜΑΘΗΤΩΝ
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
aggregator