Κλεανθης Τριανταφυλλος, Σε μια μικρη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για ένα τετράστιχο ποίημα με τίτλο "Σε μια μικρή" του σατυρικού ποιητή και δημοσιογράφου Κλεάνθη Τριαντάφυλλου (ψευδώνυμο Ραμπαγάς), που δημοσιεύτηκε στο Ημερολόγιο Σκόκου το 1908. Το Ημερολόγιο Σκόκου έχει ενταχθεί στην ψηφιακή συλλογή "Κοσμόπολις" της Βιβλιοθήκης και Κέντρου Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Πατρών. Το ποίημα έχει ζευγαρωτή ομοιοκαταληξία και ανήκει στην παραδοσιακή ποίηση. Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αποτελέσει υλικό για τη μελέτη και την κατανόηση της ποίησης του 19ου αιώνα, καθώς και γνωριμία με τον ποιητή Κλεάνθη Τριαντάφυλλο που μαζί με τον Βλάση Γαβριηλίδη,ίδρυσε το πολιτικό και σατιρικό περιοδικό Ραμπαγάς. Το ποίημα μπορεί να αξιοποιηθεί στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στο μάθημα της Νεοελληνικής λογοτεχνίας για να έρθουν σ' επαφή οι μαθητές με το έργο του Κλεάνθη Τριαντάφυλλου και γενικότερα με την παραδοσιακή ποίηση.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας στο Λύκειο οι μαθητές μπορούν να εργαστούν σε ομάδες και να μελετήσουν ποιήματα που ανήκουν σε διαφορετικά ρεύματα ώστε να κατανοήσουν τις αλλαγές από την παραδοσιακή στη μοντέρνα ποίηση μέσα στο χρόνο. Η κάθε ομάδα θα μελετήσει από ένα λογοτεχνικό ρεύμα (ρομαντισμός, παρνασσισμός, συμβολισμός, υπερρεαλισμός, μοντερνισμός).Ο εκπαιδευτικός δίνει στους μαθητές το συγκεκριμένο ποίημα καθώς και κάποια άλλα που θα έχει επιλέξει και τους καλεί να εντοπίσουν μόνοι τους τα χαρακτηριστικά στοιχεία που έχει κάθε ποίημα (θέμα, γλώσσα, ύφος, ομοιοκαταληξία κτλ.). Στη συνέχεια, ο εκπαιδευτικός θα συζητήσει με τους μαθητές τα πορίσματα της μελέτης τους ώστε να τους καθοδηγήσει σωστά και να ξεκαθαρίσει τυχόν ασάφειες. Στο τέλος, οι μαθητές μπορούν να δημιουργήσουν έναν εννοιολογικό χάρτη που θα παρουσιάζει τα χαρακτηριστικά στοιχεία κάθε ρεύματος ή ένα έντυπο ή ψηφιακό λεύκωμα με προσωπογραφίες ποιητών όπου δίπλα από κάθε εικόνα θα υπάρχει ένα αντιπροσωπευτικό ποίημά τους. Η δομή του λευκώματος θα αρχίζει με ποιητές που ανήκουν στον ρομαντισμό, μετά στον παρνασσισμό κτλ.. Θα ακολουθεί δηλαδή τη χρονολογική σειρά με την οποία αναπτύχθηκαν τα λογοτεχνικά ρεύματα.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
15 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2056
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Ρεύματα / Κινήματα Streams / MovementsΡεύματα / Κινήματα
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Λογοτεχνικά γένη και είδη Literary genres and typesΛογοτεχνικά γένη και είδη > Ποίηση PoetryΠοίηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Κλ. Τριαντάφυλλος
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΟΛΓΑ ΠΑΙΖΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ