Στο πλαίσιο της Νεότερης Ιστορίας στη Γ΄ Γυμνασίου και στη Γ' Λυκείου κατά τη διδασκαλία του Μακεδονικού Αγώνα, ο εκπαιδευτικός πέρα από την αναφορά στα γεγονότα της περιόδου μπορεί να αναφερθεί και σε αντιπροσωπευτικούς ήρωες του ελληνικού αγώνα. Ανάμεσα σε αυτούς συγκαταλέγεται και ο Τέλλος Άγρας. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να αξιοποιήσει το ποίημα του Ρήγα Γκόλφη και να επιχειρήσει μαζί με τους μαθητές Α) να σκιαγραφήσουν την προσωπικότητα του ήρωα. Χαρακτηριστικές φράσεις: «Ζώστηκες το θάρρος», «Ατσροπελέκι … ο πόθος». Β) να «αποκρυπτογραφήσουν» τις συνθήκες του θανάτου του. Χαρακτηριστικές φράσεις: «… σ΄έγυρε…. στο πανηγύρι ο Χάρος», «..χασκογέλαγαν μολέματα», «χίλια μαχαίρια σούμπηξαν… οι νάνοι». Γ) να εντοπίσουν την απήχηση που είχε ο θάνατός του στους Έλληνες αγωνιστές. Χαρακτηριστικές φράσεις: «…ο θάνατός σου φως», «… η μνήμη σου μας γέννησε τριαντάφυλλο του Απρίλη», «Κάποιο αγεράκι φύσηξεν από την Αλαμάνα». Η τελευταία φράση επιτρέπει στον εκπαιδευτικό τη σύνδεση του ατιμωτικού θανάτου του Τέλλου Άγρα με τον μαρτυρικό θάνατο του Αθ. Διάκου στην Αλαμάνα (Απρίλιος 1821), καθώς και ο θάνατος του Διάκου πείσμωσε τους Έλληνες να συνεχίσουν τον απελευθερωτικό αγώνα τους σε προγενέστερη ιστορική περίοδο.