Το κεφαλι της Μεδουσας (Σικελια, Ιταλια)
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το κεφάλι της Μέδουσας αναφέρεται στην Ελληνική Μυθολογία. Σύμφωνα με το μύθο ήταν μια από τις τρεις αδελφές Γοργόνες (Μέδουσα Σθενώ & Ευρυάλη) και η μόνη που ήταν θνητή. Ήταν πολύ όμορφη γυναίκα και ιέρεια του ναού της Αθηνάς. Ο Θεός Ποσειδώνας μαγεμένος από την ομορφιά της μεταμορφώθηκε σε άλογο και ήρθε σε επαφή μαζί της μέσα στον ιερό χώρο της Αθηνάς. Η Θεά εξοργισμένη και μη θέλοντας να έρθει σε ρήξη με τον Ποσειδώνα, ξέσπασε στη Μέδουσα μεταμορφώνοντας την σε ένα απεχθές τέρας με το όνομα Γοργώ, που σημαίνει άγρια ματιά, η οποία ήταν αρκετή για να πετρώνει όποιον την κοιτούσε. Πολλοί προσπάθησαν να την αποκεφαλίσουν αλλά μόνο ο Περσέας ο γιος του Δία και της Δανάης το κατάφερε, με αντάλλαγμα να σώσει την μητέρα του από τον Πολυδέκτη που ήθελε να την θυσιάσει, επειδή δεν κατάφερε με τη βία να την κάνει γυναίκα του. Τελικά την στιγμή της θυσίας εμφανίζεται ο Περσέας με το κεφάλι της Μέδουσας, το οποίο ακόμα και νεκρό πέτρωσε τον Πολυδέκτη και τους δικούς του που την κοίταξαν. Έτσι επιβεβαιώθηκε η δύναμη του κεφαλιού το οποίο ακόμη και νεκρό γέμισε την Σέριφο όπου διαδραματίστηκαν τα παραπάνω, από πέτρες που έμοιαζαν με ανθρώπους. Μετά από αυτό ο Περσέας αφιέρωσε το κεφάλι στην Αθηνά, η οποία το πήρε και το κάρφωσε μπροστά στην ασπίδα της. Η συγκεκριμένη φανταστική απεικόνιση προέρχεται από ένα έργο το οποίο βρέθηκε στην Σικελία της Ιταλίας το 1830 μ.Χ..

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να γίνει η αφόρμηση για να διδαχθεί ο μύθος της γοργόνας Μέδουσας που αναφέρεται στην μυθολογία της Γ’ Δημοτικού. Μπορεί να είναι η αρχή μιας έρευνας, για τις διαφορετικές απεικονίσεις που εμφανίζεται η συγκεκριμένη εικόνα και για ποιο λόγο διαφέρουν μεταξύ τους. Επίσης μπορεί να ερευνηθεί, πόσο ανταποκρίνεται το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο στο μύθο, σε σχέση με τις άλλες εικόνες. Τέλος, οι μαθητές αφού ενημερωθούν για το μύθο, θα μπορούσαν να εκφράσουν εικαστικά, πώς φαντάζονται τη Μέδουσα και να συγκρίνουν το έργο που θα δημιουργήσουν με τα έργα της υπόλοιπης ομάδας.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
6 - 12
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2121
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Μυθολογία MythologyΜυθολογία > Μυθικά Τέρατα, Υβρίδια και Γίγαντες Mythical Beasts, Hybrids and GiantsΜυθικά Τέρατα, Υβρίδια και Γίγαντες
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΥΓΚΕΛΑΚΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ