Ο εκπαιδευτικός μπορεί να αξιοποιήσει την αγιογραφία κατά τη μελέτη της τέχνης την εποχή που ο Ελληνισμός βρισκόταν υπό Βενετική και Οθωμανική κατοχή, προτρέποντας τους μαθητές να εργαστούν σε ομάδες. Προτείνεται να τους μοιράσει φύλλο εργασίας, το οποίο θα τους κατευθύνει στην παρατήρηση της εικόνας. Οι μαθητές θα κληθούν να καταγράψουν στο φύλλο εργασίας τα εξής στοιχεία: πρόσωπα που εικονίζονται, στάση και θέση των προσώπων, έκφραση των προσώπων, ενδύματα και διακόσμηση ενδυμάτων, αντικείμενα που κρατούν τα πρόσωπα, αντικείμενα που υπάρχουν στον χώρο, χρώμα φόντου, διάκοσμος φόντου, σύμβολα, επιγραφές. Ο εκπρόσωπος μίας ομάδας διαβάζει τις απαντήσεις και οι άλλες ομάδες σχολιάζουν και συμπληρώνουν τυχόν ελλείψεις. Η άσκηση αυτή μπορεί να αποτελέσει την απαρχή ώστε οι μαθητές στη συνέχεια να αναγνωρίσουν, με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού, στοιχεία της αγιογραφίας που καταδεικνύουν το ιδιαίτερο προσωπικό ύφος του καλλιτέχνη.