Οι μαθητές θα διευρύνουν τις γνώσεις τους και θα έλθουν σε επαφή με περιοδικά της εποχής, μελετώντας ένα άρθρο που προσπαθεί να εκλαϊκεύσει την επιστημονική γνώση. Δύναται να χρησιμοποιηθεί ως αφόρμηση για αναζήτηση από τους μαθητές στοιχείων αναφορικά με τα αίτια μόλυνσης του αέρα κατά τον 19ο αιώνα και σήμερα, ώστε να γίνει μια σύγκριση και να συνταχθεί ένα κείμενο που θα την τεκμηριώνει. Με έναυσμα το συγκεκριμένο άρθρο μπορεί να ζητηθεί από τους εμπλεκόμενους μαθητές να διερευνήσουν, στο διαδίκτυο περισσότερα σχετικά κείμενα, ώστε να αναδειχθούν οι αιτίες μόλυνσης και ρύπανσης του φυσικού περιβάλλοντος από τον 19ο αιώνα μέχρι και τις μέρες μας (σε βάθος περίπου δύο αιώνων). Ακόμη, μπορεί να προταθεί στους μαθητές να συντάξουν οι ίδιοι (ατομικά ή σε ομάδες εργασίας) ένα παρόμοιο κείμενο που θα δημοσιευτεί όχι σε περιοδικό αλλά στην ιστοσελίδα του σχολείου ή στην ηλεκτρονική εφημερίδα του σχολείου ή στην ιστοσελίδα του Δήμου τους και θα εστιάζει κυρίως στους τρόπους αντιμετώπισης της μόλυνσης του φυσικού περιβάλλοντος.