Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στα πλαίσια της άμεσης διδασκαλίας για να γνωρίσουν και να οικειοποιηθούν οι μαθητές και των δυο βαθμίδων το κειμενικό είδος του σύντομου ειδησεογραφικού κειμένου με τη μορφή τηλεγραφήματος ή ανακοίνωσης. Οι μαθητές μπορούν επίσης τόσο κατά την υλοποίηση των project της ευέλικτης ζώνης, όσο και κατά την υλοποίηση των προγραμμάτων των Ερευνητικών εργασιών στο γυμνάσιο να αξιοποιήσουν το μαθησιακό αντικείμενο ως πηγή και στα πλαίσια της διερευνητικής μάθησης, με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών να μυηθούν στα χαρακτηριστικά αυτών των κειμένων, τους λόγους που καθιστούν αναγκαία την οικονομία λέξεων, την αμεσότητα με την οποία απευθύνονται στον αποδέκτη τους, τις ανάγκες επικοινωνίας που υπηρετούσαν αλλά και τους λόγους που οδήγησαν σε φθίνουσα πορεία αυτή τη μορφή επικοινωνίας και τελικά στο θάνατό της. Παράλληλα μπορούν να μελετηθούν οι νέες μορφές σύντομης επικοινωνίας που αναπτύχθηκαν με την είσοδο της ανθρωπότητας στην νέα χιλιετία.