Μόνο σε Aποθετήρια «Φωτόδεντρο»
Kαι σε Yλικό Xρηστών
Καθαρισμός ενεργών φίλτρων
Κάντε εγγραφή σε μία ή περισσότερες από τις παρακάτω θεματικές περιοχές, θεματικές ενότητες ή έννοιες για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για μεταβολές στα αντικείμενα που έχουν ταξινομηθεί σε αυτές
Η Ρωσικη αυτοκρατορια
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Άρθρο εγκυκλοπαιδικού χαρακτήρα γραμμένο στην καθαρεύουσα,του περιοδικού ποικίλης ύλης, "Αποθήκη των Ωφελίμων Γνώσεων", που εκδιδόταν στη Σμύρνη από το 1837 μέχρι και το 1844. Το άρθρο δεν δίνει μόνο σημαντικά στοιχεία για το μέγεθος, το μήκος των συνόρων και τον πληθυσμό της Ρωσικής αυτοκρατορίας και των σημαντικότερων επαρχιών της, αλλά συγκρίνει αυτά τα μεγέθη με ανάλογα μεγέθη άλλων κρατών. Ο συγγραφέας μας δίνει πληροφορίες επίσης για τις αλλαγές του κλίματος που παρατηρούνται σε διάφορες περιοχές, τις ασχολίες των κατοίκων, την πανίδα της περιοχής,τις συγκοινωνίες, τις σημαντικότερες πόλεις και λιμάνια της Ρωσικής αυτοκρατορίας από τον 18ο αιώνα μέχρι και τα μέσα του 19ου αιώνα. Μέσα απ' αυτές τις πληροφορίες αναδεικνύονται οι μεγάλες αντιθέσεις και η ποικιλομορφία στο οικονομικό,κοινωνικό και πολιτιστικό επίπεδο που συνθέτουν τη μεγάλη Ρωσική αυτοκρατορία.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η διαθεματικότητα χαρακτηρίζει τη χρήση του κειμένου. Συγκεκριμένα: Το άρθρο εγκυκλοπαιδικού χαρακτήρα που αναφέρεται στη Ρωσική αυτοκρατορία μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως έναυσμα για την εισαγωγή των μαθητών/τριών στην καθαρεύουσα που αποτέλεσε τη λόγια μορφή της Ελληνικής γλώσσας και χρησιμοποιήθηκε εκτεταμένα κατα τον 19ο και 20ο αιώνα στην Ελλάδα. Μέσα απ' την ανάγνωση του κειμένου οι μαθητές/τριες μπορούν να κάνουν συγκρίσεις ανάμεσα σε στοιχεία της καθαρεύουσας και της κοινής νεοελληνικής που χρησιμοποιούμε, όπως στη σύνταξη, στο λεξιλόγιο, στις καταλήξεις και στον τονισμό των λέξεων.
Επίσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη γεωγραφία ως διερευνητικό εργαλείο από τους μαθητές/τριες που να μελετά σημαντικούς γεωγραφικούς όρους της Ρωσικής αυτοκρατορίας όπως το μέγεθος, τα όρια και τη μορφολογία του εδάφους της περιοχής. Οι μαθητές/τριες μπορούν να γνωρίσουν ακολουθώντας τον αφηγηματικο τρόπο με τον οποίο παρουσιάζει τις πληροφορίες ο συγγραφέας του άρθρου, την μεγάλη ποικιλομορφία που παρουσιάζει η συγκεκριμένη περιοχή εθνολογικά, το διαφορετικό επίπεδο ζωής των κατοίκων της, τις ασχολίες τους, τις εναλλαγές στο φυσικό περιβάλλον και να κάνουν διάφορες συγκρίσεις ανάμεσα σ' αυτά.
Γενικότερα οι μεγάλες κλιματικές διαφορές που υπάρχουν από τόπο σε τόπο και περιγράφονται στο κείμενο μπορούν να αποτελέσουν σημαντικό πεδίο διερεύνησης της επίδρασης των κλιματολογικών συνθηκών σε σημαντικούς τομείς της ζωής των ανθρώπων όπως στην οικονομία στις ασχολίες των κατοίκων και στην πυκνότητα του πληθυσμού.
Στα Μαθηματικά το κείμενο μπορεί να αποτελέσει αφορμή για την μετατροπή μονάδων μέτρησης του μήκους εκείνης της εποχής σε μονάδες μέτρησης μήκους που χρησιμοποιούνται σήμερα. Οι διάφορες συγκρίσεις που κάνει ο συγγραφέας του άρθρου μπορούν να βοηθήσουν τους μαθητές/τριες στην καλλιέργεια και ανάπτυξη της αναλογικής σκέψης.
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΤΥΠΙΚΟΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
0:45:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2154
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Γεωγραφία - Γεωλογία Geography - GeologyΓεωγραφία - Γεωλογία
> Ανθρωπογενές περιβάλλον Man-made environmentΑνθρωπογενές περιβάλλον
> Πόλεις CitiesΠόλεις
Γεωγραφία - Γεωλογία Geography - GeologyΓεωγραφία - Γεωλογία > Ανθρωπογενές περιβάλλον Man-made environmentΑνθρωπογενές περιβάλλον > Ανάπτυξη DevelopmentΑνάπτυξη
Γεωγραφία - Γεωλογία Geography - GeologyΓεωγραφία - Γεωλογία > Φυσικό περιβάλλον Natural environmentΦυσικό περιβάλλον > Άνθρωπος Κοινωνία και Χώρος - Αλληλεπιδράσεις Αλληλεξαρτήσεις Man Society and Space - Ιnteractions ΙnterdependenciesΆνθρωπος Κοινωνία και Χώρος - Αλληλεπιδράσεις Αλληλεξαρτήσεις
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη Text genresΚειμενικά είδη > Πληροφοριακά κείμενα Information textsΠληροφοριακά κείμενα
Μαθηματικά MathematicsΜαθηματικά > Αριθμητική ArithmeticΑριθμητική > Φυσικοί Αριθμοί - δεκαδικό σύστημα Natural Numbers - Decimal SystemΦυσικοί Αριθμοί - δεκαδικό σύστημα
Γεωγραφία - Γεωλογία Geography - GeologyΓεωγραφία - Γεωλογία > Ανθρωπογενές περιβάλλον Man-made environmentΑνθρωπογενές περιβάλλον > Ανάπτυξη DevelopmentΑνάπτυξη
Γεωγραφία - Γεωλογία Geography - GeologyΓεωγραφία - Γεωλογία > Φυσικό περιβάλλον Natural environmentΦυσικό περιβάλλον > Άνθρωπος Κοινωνία και Χώρος - Αλληλεπιδράσεις Αλληλεξαρτήσεις Man Society and Space - Ιnteractions ΙnterdependenciesΆνθρωπος Κοινωνία και Χώρος - Αλληλεπιδράσεις Αλληλεξαρτήσεις
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη Text genresΚειμενικά είδη > Πληροφοριακά κείμενα Information textsΠληροφοριακά κείμενα
Μαθηματικά MathematicsΜαθηματικά > Αριθμητική ArithmeticΑριθμητική > Φυσικοί Αριθμοί - δεκαδικό σύστημα Natural Numbers - Decimal SystemΦυσικοί Αριθμοί - δεκαδικό σύστημα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου:
[Ανωνύμως], [Ανωνύμως]
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα:
ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΚΥΡΙΑΖΙΔΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Δείτε τα σχόλια και τις αξιολογήσεις των χρηστών Απόκρυψη σχολίων και αξιολογήσεων χρηστών
ΣΧΟΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ/ΜΑΘΗΤΩΝ
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
aggregator