Οι απαρχες του Μακεδονικου ζητηματος
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το άρθρο με τον ειρωνικό τίτλο "Οι αδελφοί μας" της πολιτικοσατυρικής εφημερίδας "Μη χάνεσαι" που κυκλοφόρησε απ' το 1880 μέχρι και το 1883 αναφέρεται σε προπαγανδιστικές κινήσεις των Βουλγάρων που "βάπτισαν" "Μακεδόνες" 500 Βούλγαρους πολίτες που τους χαρακτηρίζει σαν περιθωριακά στοιχεία για να δημιουργήσει την ψευδαίσθηση της ύπαρξης Μακεδονικού έθνους, στην τελετή ενθρόνισης του Τσάρου της Ρωσίας Αλέξανδρου του Γ και στον χαρακτηρισμό της Μακεδονίας ως Βουλγαρικής. Η υπογραφή της συνθήκης του Αγίου Στεφάνου το 1878 μετά τον Ρωσοτουρκικό πόλεμο που εξυπηρετούσε τα Ρωσικά συμφέροντα στην περιοχή των Βαλκανίων βρίσκει μεγάλο κερδισμένο τη Βουλγαρία που ανακηρύχθηκε σε μεγάλη αυτόνομη ηγεμονία περιλαμβάνοντας μεγάλο μέρος της Μακεδονίας και της Θράκης.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το σατυρικό άρθρο με τίτλο "Οι αδελφοί μας" αποτελεί μια θαυμάσια ευκαιρία για τους μαθητές/τριες για να ανατρέξουν ιστορικά στις ρίζες της δημιουργίας του Μακεδονικού ζητήματος και να συνδυάσουν τη δημοσίευση του άρθρου με τα γεγονότα που διαδραματίστηκαν τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Το άρθρο προϊδεάζει με τον τίτλο του το περιεχόμενό του και καυτηριάζει με σκωπτικό τρόπο τις προσπάθειες των Βουλγάρων να οικειοποιηθούν τα εδάφη της Μακεδονίας με προπαγανδιστικό τρόπο για να επηρεάσουν τον Τσάρο της Ρωσίας Αλέξανδρο το Γ. Δίνεται επίσης η αφορμή για τους μαθητές/τριες να ανατρέξουν σε πηγές για να πληροφορηθούν τα αποτελέσματα της συνθήκης του Αγίου Στεφάνου και του Συνεδρίου του Βερολίνου καθώς και την αντίδραση και τις κινήσεις της Ελλάδας που στο διάστημα αυτό πραγματοποιεί συνεχώς αυξανόμενες στρατιωτικές δαπάνες και την προσαρμογή του ρόλου του κράτους ώστε να ανταποκριθεί στις ανάγκες της νέας φάσης του Ανατολικού ζητήματος.
Επίσης να κατανοήσουν το συσχετισμό των δυνάμεων και των συμμαχιών που αναπτύσσονται εκείνη την εποχή και τον ανταγωνισμό των μεγάλων δυνάμεων για να επεκτείνουν τη ζώνη επιρροής τους στην υπο διάλυση Οθωμανική αυτοκρατορία.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
15 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΤΥΠΙΚΟΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
0:10:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2156
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Διακρατικές σχέσεις και διπλωματία Interstate relations and diplomacyΔιακρατικές σχέσεις και διπλωματία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: [Ανωνύμως]
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΚΥΡΙΑΖΙΔΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ