Νικολαου Μητσακη, Δημοτικο σχολειο στην Αθηνα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Στη φωτογραφία απεικονίζεται η εξωτερική όψη, από την αυλή, δωδεκατάξιου δημοτικού σχολείου στην οδό Κωλέττη στην Αθήνα, το 1932. Πρόκειται για έργο σε σχέδιο του αρχιτέκτονα Νικόλαου Μητσάκη (1899-1941). Θεωρείται τυπικό δείγμα του ελληνικού μοντερνισμού στην αρχιτεκτονική του Μεσοπολέμου. Κατασκευάστηκε στο πλαίσιο ενός πρωτοποριακού προγράμματος κατασκευής σχολικών κτηρίων, το οποίο εκπονήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας (1930-1932, τελευταία πρωθυπουργία Ε. Βενιζέλου, υπουργία Γ. Παπανδρέου), όπου εργαζόταν ο αρχιτέκτονας. Το κτήριο είχε δώδεκα αίθουσες, όσες και οι τάξεις, γραφεία για τους καθηγητές, γυμναστήριο και άλλους χώρους. Στην όψη της εικόνας, διακρίνονται το ισόγειο, ο όροφος και το δώμα. Κυριαρχούν, στις αίθουσες, τα μεγάλα παράθυρα και οι εξώστες. Φαίνεται, επίσης, η αυλή και η στοά της εισόδου, στο ισόγειο που οδηγεί στο κλιμακοστάσιο και επαναλαμβάνεται στον όροφο. Αναδεικνύει το σχολείο και τη σχολική ζωή στο χρόνο.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Προτείνεται να αξιοποιηθεί στη Νεοελληνική Γλώσσα στο Δημοτικό, στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο για να προσεγγίσουν οι μαθητές το ζήτημα της μορφής και της εξέλιξης του σχολείου στο χρόνο. Ομάδες μαθητών/τριών μπορεί να διερευνήσουν την εξέλιξη των σχολικών κτηρίων σε αστικές ή μη αστικές περιοχές κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα, εντοπίζοντας, συγκρίνοντας, κρίνοντας και αιτιολογώντας ενδεχόμενες χρονικές διαφοροποιήσεις. Αναζητήσεις στο διαδίκτυο, εύρεση ανάλογων φωτογραφιών από βιβλία, εφημερίδες ή άλλο έντυπο υλικό, καθώς και φωτογραφίες που υπάρχουν στο οικογενειακό περιβάλλον και απεικονίζουν σχολικούς χώρους, οδηγούν στην παραγωγή προφορικού ή γραπτού λόγου καθώς και ψηφιακών παρουσιάσεων σχετικών με το θέμα. Ανάλογες αναφορές στη Λογοτεχνία μπορεί να εμπλουτίσουν τη σχετική αναζήτηση. Η όλη προσέγγιση θα μπορούσε να επεκταθεί και προς την προσέγγιση του συνόλου της σχολικής ζωής και να προσλάβει το χαρακτήρα ενός διαθεματικού project. Θα μπορούσε, επίσης, να συνδυαστεί και με την ιστορία της παιδείας στον 20ο αιώνα στο μάθημα της Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας, αλλά και με την ιστορία της αρχιτεκτονικής στην Αισθητική Αγωγή. Προτείνεται, τέλος, η αξιοποίηση της ιστοσελίδας του Μουσείου Μπενάκη για αναζήτηση πληροφοριών για τη ζωή και το έργο του αρχιτέκτονα Ν. Μητσάκη.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2164
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Θέματα TopicsΘέματα > Παιδεία - Σχολική ζωή Education - School lifeΠαιδεία - Σχολική ζωή
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Αρχιτεκτονική ArchitectureΑρχιτεκτονική
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Θέματα TopicsΘέματα > Παιδεία - Σχολική ζωή Education - School lifeΠαιδεία - Σχολική ζωή
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΚΟΣΜΑΣ ΤΟΥΛΟΥΜΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης/ες: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ