Με αφορμή το προσχέδιο για την εικονογράφηση του «επιτύμβιου» ποιήματος του Κ. Π. Καβάφη «Εν τω μηνί Αθύρ», ο εκπαιδευτικός μπορεί να παρακινήσει τους μαθητές: 1) Να παρατηρήσουν και να μελετήσουν το προσχέδιο αυτό. Να επισημάνουν συμβολισμούς και μηνύματα σε αντιστοιχία με τα νοήματα του ποιήματος του Καβάφη, αλλά και την ιδιαίτερη κατηγορία στην οποία αυτό ανήκει (επιτύμβιο). 2) Να μελετήσουν και άλλα ποιήματα που ανήκουν στην κατηγορία των επιτύμβιων ποιημάτων του Καβάφη (πηγές, χαρακτήρας και τεχνική αυτής της κατηγορίας των ποιημάτων). 3) Να εξετάσουν και άλλα εικαστικά έργα του Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα, τα οποία εικονοποιούν ποιήματα του Κ. Π. Καβάφη και να μελετήσουν την τεχνοτροπία του Χατζηκυριάκου-Γκίκα. 4) Να αναζητήσουν εικαστικές δημιουργίες και για άλλα έργα του Καβάφη. Να επισημάνουν συμβολισμούς και μηνύματα σε αντιστοιχία με τα νοήματα των ποιημάτων. 5) Να παρατηρήσουν εάν υπάρχουν διαφορές στον τρόπο συμβολοποίησης των μηνυμάτων μεταξύ εικαστικών δημιουργιών διαφορετικής τεχνοτροπίας ή σχολής. 6) Να επιλέξουν οι μαθητές ποιήματα του Καβάφη και, εμπνεόμενοι από αυτά, να δημιουργήσουν εικαστικά έργα.