Νικου Χατζηκυριακου-Γκικα, Καΐκια
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Σχεδιαστική αποτύπωση με μολύβι σε χαρτί καϊκιών δεμένων σε κάποιο λιμάνι. Είναι έργο του 1939 του μεγάλου Έλληνα καλλιτέχνη και ακαδημαϊκού Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα και βρίσκεται στην ομώνυμη πινακοθήκη, στο Μουσείο Μπενάκη. Ο καλλιτέχνης αποδίδει με εκπληκτική δεινότητα και έμφαση στη λεπτομέρεια ένα ιστιοφόρο, καΐκι, περιτριγυρισμένο από άλλα πλεούμενα. Το σχέδιο αυτό μοιάζει να είναι ζωγραφική σπουδή πάνω στο συγκεκριμένο θέμα, καθώς υπάρχουν και άλλα παρόμοια έργα του ίδιου, όπου αποτυπώνεται ο ίδιος τύπος πλοίου. Στο κυρίως, κεντρικό, καΐκι διακρίνονται με ενάργεια το σκαρί, τα κατάρτια με το χαρακτηριστικό σωσίβιο και τα ιστία. Πίσω του αχνοφαίνεται ένα κτίσμα που μοιάζει με μικρό φάρο, ενώ στο λιμάνι υπάρχουν και άλλα κτήρια. Η εικόνα συμβάλλει στη μελέτη του τύπου αυτού καραβιού των ελληνικών θαλασσών.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί ως αφόρμηση για ένα διερευνητικό, συνεργατικό project, με θέμα τα καΐκια, έχοντας ως βάση τα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και της Λογοτεχνίας. Ο τύπος αυτός καραβιού που κυριαρχούσε στις ελληνικές θάλασσες μπορεί να προκαλέσει το ενδιαφέρον των μαθητών/τριών. Προτείνεται, χωρισμένοι σε ομάδες, οι μαθητές/τριες να αναζητήσουν, είτε στο διαδίκτυο, είτε σε βιβλία και άλλα έντυπα, πληροφορίες για τη μορφή των καραβιών, την, τυχόν, εξέλιξή τους, τη χρήση τους, τη θέση τους στη ζωή των θαλασσινών και ό,τι άλλο σχετίζεται με αυτά, με σκοπό να δημιουργήσουν πολυτροπικά, ψηφιακά ή μη, κείμενα. Ζωγραφικές και σχεδιαστικές αποδόσεις, φωτογραφίες, τραγούδια, λογοτεχνικά κείμενα, βίντεο και ταινίες που θα βρουν, επίσης, οι μαθητές θα εμπλουτίσουν αυτά τα κείμενα. Σε διασύνδεση με το μάθημα της Αισθητικής Αγωγής μπορούν, επιπρόσθετα, οι μαθητές/τριες να δημιουργήσουν τα δικά τους σχέδια με καΐκια.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2170
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Θέματα TopicsΘέματα > Φύση - Περιβάλλον Nature - EnvironmentΦύση - Περιβάλλον
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Θέματα TopicsΘέματα > Φύση και περιβάλλον Nature and environmentΦύση και περιβάλλον
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Σχέδιο και χρώμα Design and ColorΣχέδιο και χρώμα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΚΟΣΜΑΣ ΤΟΥΛΟΥΜΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης/ες: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ