Το συγκεκριμένο ηθογράφημα προτείνεται προς αξιοποίηση ως παράλληλο κείμενο κατά τη μελέτη του θεσμού της προίκας, ως έθιμο της ελληνικής παράδοσης, διαχρονικά. Η εκπαιδευτική δραστηριότητα προτείνεται να είναι οργανωμένη σε φύλλα εργασίας, κατάλληλα σχεδιασμένα από τον εκπαιδευτικό, για την υποστήριξη συνεργατικών μαθησιακών δραστηριοτήτων. Οι μαθητές σε μικρές ομάδες καλούνται να μελετήσουν επιλεγμένα, από τον εκπαιδευτικό, έργα της ελληνικής λογοτεχνίας με σκοπό να ανιχνεύσουν συνήθειες, αντιλήψεις και στερεότυπα της ελληνικής κοινωνίας αναφορικά με την εξέλιξη του θεσμού της προίκας σε διαφορετικές εποχές. Στη συνέχεια, ενθαρρύνονται να αναζητήσουν και να καταγράψουν σχετικά ήθη και έθιμα του τόπου τους, με σκοπό να εντοπίσουν ομοιότητες ή/και διαφορές σε διαφορετικές περιοχές του ελληνισμού. Η έρευνα των μαθητών προτείνεται να επεκταθεί χρονολογικά από την αρχαιότητα έως και σήμερα, ώστε οι μαθητές να είναι σε θέση να παρακολουθήσουν την εξέλιξη ή/και την επιβίωση του συγκεκριμένου θεσμού στη σύγχρονη εποχή. Τέλος, οι μαθητές καλούνται να παρουσιάσουν το αποτέλεσμα της έρευνάς τους σε μια συνθετική ομαδική εργασία, στην οποία θα διατυπώνουν τις απόψεις και τις εκτιμήσεις τους αναφορικά με το θεσμό της προίκας και τη θέση της γυναίκας στο πλαίσιο της ελληνικής κοινωνίας.