Η δεξαμενη των αγιασμενων ψαριων (Μπαλικλι Γκιολ).
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Σύμφωνα με εβραϊκές και ισλαμικές παραδόσεις ο βασιλιάς Νιμρώδ έριξε τον Αβραάμ στην πυρά, όμως με την επέμβαση του Θεού η φωτιά μετατράπηκε σε νερό και τα ξύλα για τη φωτιά σε ψάρια. Στο σημείο που συνέβη αυτό έχει διαμορφωθεί μια δεξαμενή δίπλα στο μουσουλμανικό τέμενος Χαλίλ ουλ Ραχμάν της Έδεσσας (σημερινή Ούρφα). Η φωτογραφία ανήκει στον Γερμανό Έβαλντ Μπάνζε (Ewald Banse), πρωτοπόρο της γεωγραφικής επιστήμης αλλά και ναζιστή και αναδεικνύει ένα σημαντικό μνημείο του ισλαμικού πολιτισμού ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής αξίας. Ταυτόχρονα αποτελεί ερέθισμα για μια έρευνα για τον τρόπο με τον οποίο οι Ευρωπαίοι στις αρχές του 20ου αιώνα προσέγγιζαν το χώρο της Ανατολής καθώς ο Γερμανός ναζιστής γεωγράφος μπορεί να υιοθετούσε μια νέα προσέγγιση της γεωγραφικής επιστήμης που συνδυάζει φυσικές, ιστορικές και πολιτικές παραμέτρους, υποστήριζε όμως τον πλήρη εξευρωπαϊσμό όλων των «ανατολικών» λαών ακόμη και την εξόντωσή τους.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για υποστήριξη σε διδασκαλία σχετική με τα ιστορικά μνημεία και τα αρχιτεκτονικά επιτεύγματα του ισλαμικού πολιτισμού. Μια αναζήτηση σύγχρονων εικόνων του εν λόγω μνημείου στο διαδίκτυο και η σύγκριση με την ανωτέρω φωτογραφία θα ήταν χρήσιμη όπως και ο γεωγραφικός προσδιορισμός του μέσω πχ του προγράμματος Google earth. Η σύγκριση είναι δυνατόν να επεκταθεί σε επίπεδο θρησκειών καθώς οι μαθητές εντοπίζουν κοινά στοιχεία σε διαφορετικές θρησκείες (πχ. Αβραάμ). Επίσης μια έρευνα για τις ιδέες και τους στόχους του Γερμανού ναζιστή αλλά και πρωτοπόρου γεωγράφου θα αναδείκνυε αφενός το γεγονός ότι η γνώση ενός αντικειμένου για είναι πλήρης πρέπει να είναι διεπιστημονική και αφετέρου όμως θα προκαλούσε μια συζήτηση για τα πραγματικά κίνητρα των Ευρωπαίων, ιδιαίτερα της περιόδου των αρχών του προηγούμενου αιώνα, με τα οποία προσέγγιζαν πολιτισμούς εκτός της Ευρώπης.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/229
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία > Βυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία > Θρησκεία
Ιστορία > Βυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολιτικά και Ιδεολογικά Ζητήματα
Θρησκευτικά > Μη Χριστιανικά Θρησκεύματα > Ισλάμ
Γεωγραφία - Γεωλογία > Ανθρωπογενές περιβάλλον > Πόλεις
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
 
 
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ