Άρδευση
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πηγάδι με μαγγάνι (μαγγανοπήγαδο) για την άντληση νερού στη Σίκινο των Κυκλάδων. Το πηγάδι είναι κυκλικό και πέτρινο, ενώ το μαγγάνι είναι ένας μηχανισμός, ο οποίος αποτελείται από ένα μεταλλικό υδραυλικό τροχό που δίνει κίνηση σε ένα βαρούλκο, μέσω του οποίου και με τη χρήση κουβά, που είναι δεμένος στο άκρο του, αντλείται το νερό από το βάθος του πηγαδιού και μεταφέρεται στην επιφάνεια. Στο πηγάδι της εικόνας διακρίνεται, επίσης και μια μεταλλική, χειροκίνητη, αντλία ενσωματωμένη σε αυτό, σε επίπεδο χαμηλότερο από το μαγγάνι. Επειδή το συγκεκριμένο μαγγανοπήγαδο βρίσκεται σε αγρό της Σικίνου προορίζεται, προφανώς, για την άρδευση του, πρακτική πολύ χρήσιμη στα άνυδρα νησιά του Αιγαίου. Οι μηχανισμοί των μαγγανιών κατασκευάζονται σε τοπικά μηχανουργεία και συνιστούν έτσι μέρος της τοπικής βιομηχανικής και βιοτεχνικής δραστηριότητας. Η εικόνα προσφέρει τη δυνατότητα να μελετήσουν οι μαθητές την άρδευση, μια πανάρχαια δραστηριότητα του ανθρώπου, η οποία σχετίζεται με το, τόσο πολύτιμο για την ύπαρξη του, νερό.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Προσφέρεται για συνεργατικές και διερευνητικές, διαθεματικές προσεγγίσεις των μαθητών/τριών σε σχέση με τη διαχρονική διαχείριση του νερού, εκκινώντας από τις αρδευτικές δραστηριότητες του ανθρώπου οι οποίες παρατηρούνται από τη νεολιθική εποχή, τουλάχιστον, μέχρι σήμερα. Μπορεί να αξιοποιηθεί στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, αλλά και στην Ιστορία και, φυσικά, στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Το γεγονός ότι το συγκεκριμένο πηγάδι βρίσκεται στις Κυκλάδες, όπου υπάρχουν προβλήματα λειψυδρίας, αναδεικνύει το ζήτημα της διαχείρισης του νερού. Η συσχέτιση με το σύνολο του πλανήτη, καθώς το θέμα της επάρκειας του νερού βρίσκεται στο επίκεντρο των συζητήσεων τα τελευταία χρόνια, εμπλέκει τους μαθητές/τριες με σύγχρονους, πολύ σημαντικούς, προβληματισμούς και αναζητήσεις. Οι μαθητές/τριες συλλέγουν πληροφορίες από ποικίλες διαδικτυακές και άλλες πηγές, σκέφτονται, συζητούν και κρίνουν με βάση τα παραπάνω συμφραζόμενα της εικόνας και στο τέλος διατυπώνουν τις δικές τους προτάσεις σε σχέση με το ζήτημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
15 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2294
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Θέματα TopicsΘέματα > Φύση - Περιβάλλον Nature - EnvironmentΦύση - Περιβάλλον
Ιστορία HistoryΙστορία
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Θέματα TopicsΘέματα > Φύση και περιβάλλον Nature and environmentΦύση και περιβάλλον
Γεωγραφία - Γεωλογία Geography - GeologyΓεωγραφία - Γεωλογία > Ανθρωπογενές περιβάλλον Man-made environmentΑνθρωπογενές περιβάλλον > Ανθρώπινες δραστηριότητες - τομείς παραγωγής Human activities - production sectorsΑνθρώπινες δραστηριότητες - τομείς παραγωγής
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
εποικοδομητισμός > κοινότητες πρακτικής
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΚΟΣΜΑΣ ΤΟΥΛΟΥΜΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ