Η ξυλογραφία του Σπυρίδωνος Τρικούπη μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας ως αφόρμηση για την μελέτη της ιστορικής περιόδου από την έναρξη της ελληνικής επανάστασης μέχρι την βασιλεία του Γεωργίου Α’. Καθώς η συγκεκριμένη προσωπικότητα ανέπτυξε πολυσχιδή πολιτική (αλλά και συγγραφική) δράση σε όλη την διάρκεια της περιόδου αυτής, είναι δυνατόν οι μαθητές, μελετώντας την βιογραφία και την δράση του να εμβαθύνουν στα πολιτικά γεγονότα και τις ιδεολογικές ζυμώσεις της. Ο εκπαιδευτικός θα πρέπει από το σύνολο της δράσης του Σπυρίδωνα Τρικούπη να επιλέξει συγκεκριμένες πτυχές (πολιτικές του αποφάσεις, συνεργασίες και απομακρύνσεις του από πρόσωπα και κόμματα, αξιώματα που ανέλαβε κ.λπ.) και να δημιουργήσει διδακτικές δραστηριότητες με τις οποίες οι μαθητές, εκκινώντας από το ιστορικό πρόσωπο του Σπυρίδωνος Τρικούπη, θα επεκταθούν σε άλλα ιστορικά πρόσωπα και γεγονότα και θα δημιουργήσουν ένα μικρό πανόραμα της ιστορικής εποχής στην οποία εκείνος πρωταγωνίστησε.