Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί στη διδασκαλία της βυζαντινής ναοδομίας ως εποπτικό μέσο για να περιγράψουν οι μαθητές τον αρχιτεκτονικό τύπο του ναού της Αγίας Σοφίας. Η διδασκαλία θα έχει ως αφετηρία την παρατήρηση, την περιγραφή και την προσπάθεια αναγνώρισης της χρήσης – λειτουργίας του ναού της Αγίας Σοφίας από τους μαθητές. Οι μαθητές καλούνται να αναγνωρίσουν, να περιγράψουν και να ερμηνεύσουν το έργο τέχνης μέσα από την εικόνα. Παράλληλα, με την εικόνα καλό θα ήταν να δοθούν στους μαθητές σχεδιαστικές αναπαραστάσεις και φωτογραφίες του ναού ώστε να φανεί το μέγεθος του έργου τέχνης και να γίνει αντιληπτή η αίσθηση ότι ο τεράστιος τρούλος του κέντρου του ναού αιωρείται και δεν αγγίζει το οικοδόμημα. Επίσης, ο εκπαιδευτικός μπορεί να δείξει στους μαθητές την εικονική περιήγηση στην Αγία Σοφία στην Κωνσταντινούπολη ώστε να μεταφερθούν εικονικά στο χώρο. Ακόμη, οι μαθητές θα μπορούσαν να εργαστούν ομαδοσυνεργατικά και να ψάξουν επιπρόσθετες πληροφορίες για το ναό (ποιος αυτοκράτορας ήταν ο ιδρυτής του ναού, ποιοι ήταν οι αρχιτέκτονες στους οποίους ανατέθηκαν τα σχέδια, ποιο ήταν το σημαντικότερο πρόβλημα που έπρεπε να λύσουν και πώς το έλυσαν;). Τέλος, θα μπορούσαν να δημιουργήσουν μια παρουσίαση ή ένα κολάζ ή να γράψουν μια παράγραφο με τις εντυπώσεις τους για το ναό.