Με αφόρμηση την απεικόνιση του Ν. Στράτου να αναζητήσουν οι μαθητές αντίστοιχες,πολιτικών που συμμετείχαν στα θέματα της Μικρασιατικής εκστρατείας, από την αρχή της ως την τραγική κατάληξη της καταστροφής, και να συζητήσουν τη στάση τους, το ρόλο τους στις εξελίξεις. Να ανιχνεύσουν τους πολιτικούς συσχετισμούς δυνάμεων (Ενωμένη αντιπολίτευση- Φιλελεύθεροι), τη θέση της διπλωματίας, τη μεταστροφή της στάσης των συμμαχικών κυβερνήσεων μετά τις εκλογές του 1920,τα σφάλματα στρατηγικής στο μέτωπο στην Μ. Ασία. Αναζητώντας διάφορες πηγές από το διαδίκτυο και μελετώντας τις, να σταχυολογήσουν την επιχειρηματολογία τωνπρωταγωνιστών των αντιπάλων πολιτικών παρατάξεων στο χειρισμό των θεμάτων. Να μελετήσουν την απολογία του Ν. Στράτου «Δίκη των Έξι»,που περιέχει πολύτιμες ιστορικές πληροφορίες και εκτιμήσεις για το πολιτικό, διπλωματικό και στρατιωτικό παρασκήνιο της περιόδου του Μικρασιατικού Πολέμουκαι να εξαγάγουν συμπεράσματα. Και οι μικρότερης ηλικίας μαθητές, εργαζόμενοι ομαδοσυνεργατικά, να αναζητήσουν σε διάφορες πηγές,( τύπος γελοιογραφίες, κ.α.) τον αντίκτυπο των γεγονότων στην κοινωνία: το εθνικοδιχαστικό πνεύμα της εποχής, την φτώχεια και την εξαθλίωση του ελληνικού λαού από την οικονομική αφαίμαξη εξαιτίας του πολέμου, την αντιπολεμική διάθεση, την έκπτωση της Μεγάλης Ιδέας,την τραγική κατάληξη του ξεριζωμού του ελληνικού στοιχείου από την Μ.Ασία. Να δημιουργήσουν ανθολόγιο λογοτεχνικών κειμένων (ή αποσπασμάτων από λογοτεχνικά κεί μενα) για τους πρόσφυγες, τις χαμένες πατρίδεςκαι να τα παρουσιάσουν σε κοινό.