Ναος Ολυμπιου Διος στην Αθηνα, 1820
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Σχέδιο του Ιταλού ζωγράφου Simone Pomard από το βιβλίο του «Viaggio nella Grecia fatto negli anni 1804, 1805 e 1806…,» τ. I-ΙI, Pώμη, Vincenzo Poggioli, 1820. Πρόκειται για ένα δίτομο οδοιπορικό, στο οποίο ο Pomard περιγράφει το ταξίδι του στην Ελλάδα στις αρχές του 19ου αι. Στο παρόν σχέδιο, στο οποίο καταδεικνύεται η σχεδιαστική ικανότητα του Pomard, απεικονίζεται ο Ναός του Ολυμπίου Διός στην Αθήνα. Μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας της Α΄ Γυμνασίου και της Α΄ Λυκείου, κατά τη διδασκαλία ενότητας με θέμα την Τέχνη.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Κατά τη διδασκαλία ενότητας που πραγματεύεται την Τέχνη και ειδικότερα τους ρυθμούς των αρχαίων ελληνικών ναών, ο εκπαιδευτικός μπορεί να αξιοποιήσει το παρόν σχέδιο ως συμπληρωματικό εποπτικό υλικό. Ο εκπαιδευτικός προβάλλει, μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή και βιντεοπροβολέα, σχέδια ή φωτογραφίες αρχαίων ναών διαφορετικού ρυθμού, ώστε οι μαθητές να εντοπίσουν και να αναγνωρίσουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε ρυθμού. Στο πλαίσιο αυτό προβάλλεται και το παρόν σχέδιο, στο οποίο απεικονίζεται ο ναός του Ολυμπίου Διός, ο οποίος αποτελεί εξαιρετικό παράδειγμα ναού σε κορινθιακό ρυθμό. Ο εκπαιδευτικός με κατάλληλες ερωτήσεις βοηθά τους μαθητές να εντοπίσουν τα ιδιαίτερα διακοσμητικά χαρακτηριστικά του κορινθιακού ρυθμού και πληροφορεί τους μαθητές για τον γλύπτη που επινόησε τον ρυθμό αυτό. Σύμφωνα με τον Ρωμαίο συγγραφέα, αρχιτέκτονα και μηχανικό Βιτρούβιο, επινοητής του κορινθιακού κιονόκρανου ήταν ο γλύπτης Καλλίμαχος. Έμπνευσή του αποτέλεσε ένα καλάθι με παιχνίδια που βρισκόταν στον τάφο ενός κοριτσιού στην Κόρινθο και το οποίο σκεπαζόταν από μία τετράγωνη πλάκα. Γύρω από το καλάθι είχαν φυτρώσει άκανθοι ακολουθώντας το σχήμα του. Οι Έλληνες σπάνια έχτιζαν ναούς σε κορινθιακό ρυθμό. Ναοί σε κορινθιακό ρυθμό οικοδομούνται κυρίως κατά τους ρωμαϊκούς χρόνους. Κατά την περίοδο αυτή οικοδομήθηκε και ο Ναός του Ολυμπίου Διός (Ολυμπιείον) στην Αθήνα, ο οποίος αποπερατώθηκε από τον αυτοκράτορα Αδριανό το 130 μ.Χ.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/239
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι... Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι...
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΑΡΙΑ ΚΑΣΚΑΝΤΑΜΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
υποέργο:
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ