Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της Γλώσσας ή της Λογοτεχνίας ως αφορμή για να γνωρίσουν οι μαθητές τη λογοτεχνική παράδοση της Επτανησιακής Σχολής, τους κύριους εκπροσώπους της, τη θεματολογία των έργων τους, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που χρησιμοποιούσαν κ.ά.
Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για να αναδειχθούν τα τρία μεγάλα θέματα με τα οποία καταπιάνεται ο Γεράσιμος Μαρκοράς στα ποιήματά του, όπως επισημαίνει ο Κωστής Παλαμάς, την πίστη στον Χριστό, την αγάπη για την πατρίδα και τον έρωτα για τη γυναίκα. Αυτά είναι και τα θέματα που χαρακτηρίζουν και την Επτανησιακή ποίηση. Ακόμη, οι μαθητές μπορούν να γνωρίσουν ότι ο Μαρκοράς συνέβαλε στην καθιέρωση της δημοτικής γλώσσας μαζί με τους Ψυχάρη, Παλαμά, Καρκαβίτσα και Πολυλά.
Τέλος, οι μαθητές μπορούν να πληροφορηθούν ότι δύο από τα ποιήματά του, "Μάνα" και "Εργασία", συμπεριλαμβάνονταν σε παλαιότερα σχολικά αναγνωστικά με τα οποία μεγάλωσαν πολλές γενιές Ελλήνων μαθητών. Αυτό μπορεί να αποτελέσει αφορμή για να μελετήσουν οι μαθητές τα δύο ποιήματα, να βρουν αντίστοιχα ποιήματα στο Ανθολόγιό τους, να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές του τότε με το τώρα, να αντιληφθούν τη διαχρονικότητα κάποιων θεμάτων, να ανακαλύψουν το λεξιλόγιο που χρησιμοποιούν οι ποιητές στα έργα τους κλπ.