Ωδη στον Κωστη Παλαμα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το κείμενο αποτελεί «Ωδή στον Κωστή Παλαμά» και έχει δημοσιευθεί το 1925 στο περιοδικό Νέα Ζωή. Δημιουργός της συγκεκριμένης Ωδής είναι ο Σωτήρης Σκίπης, ο οποίος ήταν ποιητής και ακαδημαϊκός και ένας από τους τελευταίους εκπροσώπους της Νέας Αθηναϊκής Σχολής. Το συγκεκριμένο κείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί ως έναυσμα για την κινητοποίηση του ενδιαφέροντος των μαθητών με σκοπό τη γνωριμία του λογοτεχνικού έργου του Κωστή Παλαμά μέσα από μια διαφορετική, από την παραδοσιακή, προσέγγιση, δηλαδή μέσα από τις αναφορές και μελέτες άλλων δημιουργών ή/και κριτικών της λογοτεχνίας. Το συγκεκριμένο κείμενο συνδέεται άμεσα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών του γνωστικού αντικειμένου της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Γυμνάσιο και στο Λύκειο, ενώ ταυτόχρονα προσφέρεται για διαθεματική προσέγγιση με το γνωστικό αντικείμενο της Ιστορίας.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το κείμενο «Ωδή στον Κωστή Παλαμά» προτείνεται προς αξιοποίηση ως παράλληλο κείμενο για τη μελέτη του έργου του Κωστή Παλαμά στο πλαίσιο ερευνητικής εργασίας. Η εκπαιδευτική δραστηριότητα προτείνεται να είναι οργανωμένη σε φύλλα εργασίας, κατάλληλα σχεδιασμένα από τον εκπαιδευτικό, για την υποστήριξη συνεργατικών μαθησιακών δραστηριοτήτων. Οι μαθητές, σε μικρές ομάδες, αρχικά καλούνται να μελετήσουν την «Ωδή» και να εντοπίσουν βασικούς θεματικούς άξονες. Επίσης, ενθαρρύνονται να αναζητήσουν στον ιστότοπο της "Πύλης για την Ελληνική Γλώσσα" κριτικές μελέτες για τον ποιητή και τη λογοτεχνική του παραγωγή. Στη συνέχεια, καλούνται να καταγράψουν και να συσχετίσουν αναφορές της «Ωδής» και των κριτικών μελετών με χαρακτηριστικά του λογοτεχνικού έργου του Κ. Παλαμά σε συνδυασμό με το ιστορικό, πολιτικό και κοινωνικό συγκείμενο της εποχής του ποιητή. Στόχος της εκπαιδευτικής δραστηριότητας είναι να αξιοποιήσουν οι μαθητές τις πληροφορίες της έρευνάς τους ώστε να μελετήσουν το λογοτεχνικό έργο του ποιητή ενταγμένο στο συγκεκριμένο χωροχρονικό πλαίσιο, ενώ ταυτόχρονα να προσεγγίσουν και να εκτιμήσουν τη λογοτεχνική δημιουργία και γραφή του Κ. Παλαμά μέσα από ένα διαφορετικό πρίσμα, δηλαδή, μέσα από τις απόψεις και γνώμες άλλων δημιουργών ή/και ακαδημαϊκών.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2439
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Συγγραφέας WriterΣυγγραφέας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Σωτήρης Σκίπης
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΑΡΙΑ ΓΑΖΕΑ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ