Λορδος Βυρων, ο φιλελληνας ποιητης
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Ο ποιητής και φιλέλληνας λόρδος Βύρων απεικονίζεται στην προσωπογραφία (ξυλογραφία) του σε νεαρή ηλικία. Έχει στραμμένο αριστερά το όμορφο πρόσωπό του και προσηλωμένο το βλέμμα. Πυκνά, σγουρά μαλλιά πλαισιώνουν το μεγάλο μέτωπό του. Τα φωτεινά, αδιόρατα θλιμμένα μάτια του σκιάζονται από καλλίγραμμα φρύδια. Μια λεπτή, ίσια μύτη και ένα καλοσχεδιασμένο στόμα ολοκληρώνουν την «απολλώνεια ομορφιά» του προσώπου του. Φαίνεται να φορά λευκό πουκάμισο, γιλέκο κεντημένο και ένα βαρύ παλτό/σακάκι. Το ένδυμα του, όπως διακρίνεται στην ξυλογραφία, αποτελεί αποδεικτικό σημείο, πως χαρακτηριστικό της προσωπικότητάς του ήταν η συνύπαρξη του αριστοκράτη με τον επαναστάτη, ενώ δένοντας αρμονικά με τη θλίψη και την ευαισθησία του προσώπου του αναδεικνύουν την τέλεια εικόνα ενός φιλελεύθερου ποιητή, διεθνιστή και κοσμοπολίτη, που η ποίησή του επεδίωκε να πείσει την Ευρωπαϊκή κοινωνία για τη δημιουργία του ελληνικού κράτους και την απελευθέρωση από τον τουρκικό ζυγό.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η προσωπογραφία του λόρδου Βύρωνα με την παράλληλη ανάγνωση ποιημάτων (ολόκληρων ή αποσπασμάτων) από το έργο του, την παρακολούθηση αποσπασμάτων από το βίντεο «Ο Μπάυρον και η Ελλάδα» (οπτικοακουστικό, ψηφιακό αρχείο ΕΡΤ) μπορεί ως αφόρμηση και συνοδευόμενη με δραστηριότητες συνεργατικής και διερευνητικής μάθησης να αξιοποιηθεί διδακτικά α) στην Ιστορία, Νεότερη και Σύγχρονη, για να κατανοήσουν οι μαθητές τον Φιλελληνισμό, ως κίνημα οικονομικής, ηθικής ενίσχυσης και προσωπικής συμμετοχής στον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα των Ελλήνων και ιδιαίτερα στα χρόνια της εδραίωσης της Επανάστασης (1821-1823) και β) στη Νεοελληνική Λογοτεχνία, για να γνωρίσουν οι μαθητές την ιδιότυπη βυρωνική ποίηση ως συγκερασμό του κλασικισμού και του ρομαντισμού, εντοπίζοντας τα χαρακτηριστικά και τον τρόπο σύνθεσή τους.Τέλος η παράλληλη χρονική διδακτική αξιοποίηση της, στην Ιστορία και τη Νεοελληνική Λογοτεχνία, μπορεί να οδηγήσει στη δημιουργία από τους μαθητές συνθετικής εργασίας με τίτλο «Η ποίηση του Λόρδου Βύρωνα και ο εθνικοαπελευθερωτικός Αγώνας των Ελλήνων του 1821»


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
15 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2442
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Ρεύματα / Κινήματα Streams / MovementsΡεύματα / Κινήματα > Ρομαντισμός RomanticismΡομαντισμός
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Ρεύματα / Κινήματα Streams / MovementsΡεύματα / Κινήματα > Κλασικισμός ClassicismΚλασικισμός
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Διακρατικές σχέσεις και διπλωματία Interstate relations and diplomacyΔιακρατικές σχέσεις και διπλωματία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΚΩΤΣΑΚΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ