Γυναικα βγαζει νερο απο πηγαδι. Αμοργος, 1919
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Φωτογραφία από το λεύκωμα BAUD-BOVY, Daniel / BOISSONNAS, Frédéric. Des Cyclades en Crète au gré du vent, Γενεύη, Boissonnas & Co, 1919, στο οποίο ο φωτογράφος F. Boissonnas αποτύπωσε με τη δική του ιδιαίτερη ματιά μνημεία, ανθρώπους και τοπία από το ταξίδι τους στην Ελλάδα. Στη συγκεκριμένη φωτογραφία εικονίζεται γυναίκα από την Αμοργό, ντυμένη με την παραδοσιακή φορεσιά, να βγάζει νερό από πηγάδι στον οικισμό της Χώρας. Η φωτογραφία μπορεί να αξιοποιηθεί σε Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με θέμα τους Υδατικούς Πόρους, στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Στο πλαίσιο Περιβαλλοντικού Προγράμματος με θέμα «Υδατικοί πόροι», ο εκπαιδευτικός συζητά με τους μαθητές και από κοινού καθορίζουν τα υποθέματα με τα οποία θα ασχοληθούν οι ομάδες εργασίας. Ένα από τα υποθέματα μπορεί να καλύπτει την παραδοσιακή διαχείριση του νερού και σχετικές πρακτικές που εφαρμόζονταν σε διάφορες περιοχές της χώρας. Η ομάδα που θα ασχοληθεί με το υπόθεμα αυτό θα αναζητήσει ανάμεσα σε άλλα και κατασκευές που σχετίζονται με την παραδοσιακή διαχείριση του νερού. Μέσω αναζήτησης σε έντυπες και ηλεκτρονικές πηγές θα εντοπίσει ότι οι κατασκευές αυτές χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: α) εξωτερικές (πηγές ή βρύσες), στις οποίες το νερό είναι τρεχούμενο ή αναβλύζον και προσφέρεται συνήθως για πόσιμο, β) εσωτερικές (στέρνες, δεξαμενές, πηγάδια), στις οποίες το νερό είναι συλλεγόμενο, βρόχινο ή υπόγειο, και παρέχεται για καλλιεργητικές, κτηνοτροφικές ή οικιακές ανάγκες. Στο πλαίσιο της εργασίας της ομάδας αυτής μπορεί να αξιοποιηθεί η παρούσα φωτογραφία, η οποία παρουσιάζει μια καθημερινή σκηνή σε ένα αιγαιοπελαγίτικο νησί, όπου η γυναίκα βγάζει νερό από πηγάδι στο κέντρο του οικισμού, πιθανώς για να καλύψει οικιακές ανάγκες. Αξίζει να σχολιασθεί από την ομάδα ότι οι παραδοσιακές πρακτικές και κατασκευές καταδεικνύουν τους τρόπους που οι τοπικές κοινωνίες αντιμετώπιζαν το θέμα και οι οποίοι συνήθως βασίζονταν στη συλλογική διαχείριση.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/245
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Γεωγραφία - Γεωλογία Geography - GeologyΓεωγραφία - Γεωλογία > Ανθρωπογενές περιβάλλον Man-made environmentΑνθρωπογενές περιβάλλον > Ανθρώπινες δραστηριότητες - τομείς παραγωγής Human activities - production sectorsΑνθρώπινες δραστηριότητες - τομείς παραγωγής
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Κοινωνία και καθημερινή ζωή Society and everyday lifeΚοινωνία και καθημερινή ζωή
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΚΑΣΚΑΝΤΑΜΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ