Στο πλαίσιο Περιβαλλοντικού Προγράμματος με θέμα «Υδατικοί πόροι», ο εκπαιδευτικός συζητά με τους μαθητές και από κοινού καθορίζουν τα υποθέματα με τα οποία θα ασχοληθούν οι ομάδες εργασίας. Ένα από τα υποθέματα μπορεί να καλύπτει την παραδοσιακή διαχείριση του νερού και σχετικές πρακτικές που εφαρμόζονταν σε διάφορες περιοχές της χώρας. Η ομάδα που θα ασχοληθεί με το υπόθεμα αυτό θα αναζητήσει ανάμεσα σε άλλα και κατασκευές που σχετίζονται με την παραδοσιακή διαχείριση του νερού. Μέσω αναζήτησης σε έντυπες και ηλεκτρονικές πηγές θα εντοπίσει ότι οι κατασκευές αυτές χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: α) εξωτερικές (πηγές ή βρύσες), στις οποίες το νερό είναι τρεχούμενο ή αναβλύζον και προσφέρεται συνήθως για πόσιμο, β) εσωτερικές (στέρνες, δεξαμενές, πηγάδια), στις οποίες το νερό είναι συλλεγόμενο, βρόχινο ή υπόγειο, και παρέχεται για καλλιεργητικές, κτηνοτροφικές ή οικιακές ανάγκες. Στο πλαίσιο της εργασίας της ομάδας αυτής μπορεί να αξιοποιηθεί η παρούσα φωτογραφία, η οποία παρουσιάζει μια καθημερινή σκηνή σε ένα αιγαιοπελαγίτικο νησί, όπου η γυναίκα βγάζει νερό από πηγάδι στο κέντρο του οικισμού, πιθανώς για να καλύψει οικιακές ανάγκες. Αξίζει να σχολιασθεί από την ομάδα ότι οι παραδοσιακές πρακτικές και κατασκευές καταδεικνύουν τους τρόπους που οι τοπικές κοινωνίες αντιμετώπιζαν το θέμα και οι οποίοι συνήθως βασίζονταν στη συλλογική διαχείριση.