Η αξιοποίηση του αντικειμένου μπορεί να γίνει στο μάθημα της Ιστορίας, για το κίνημα του Νεοελληνικού Διαφωτισμού. Οι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν κείμενα του Αδαμάντιου Κοραή ( π.χ. Αυτοβιογραφία, Παπατρέχας κ.α.) και να γνωρίσουν τη γλώσσα, που χρησιμοποιεί και καθιερώνει ( καθαρεύουσα), αλλά και τις ευρύτερες κοινωνικές και πολιτικές του απόψεις. Η διδασκαλία αποσπασμάτων από τα έργα του Αδ. Κοραή, μπορεί να αξιοποιηθεί και στο μάθημα της Νεοελληνικής γλώσσας, στο πλαίσιο συνεργατικής μεθόδου, συγκρίνοντας τα κείμενα του Κοραή με κείμενα άλλων λογίων της περιόδου του Νεοελληνικού διαφωτισμού ( π.χ. Παιδαγωγία του Ι. Μοισιόδακα, ή τη Γραμματική της Ελληνικής γλώσσας του Δημήτριου Καταρτζή ή Φωτιάδη).