Η εξελιξις της ελληνικης αρματοδρομιας
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο αποτελείται από δύο υπογεγραμμένα σκίτσα του Γ. Α. Κωνσταντινίδου με τη λεζάντα «Η εξέλιξις της ελληνικής αρματοδρομίας. Άλλοτε και τώρα» χωρισμένη στα τέσσερα, στο επάνω και κάτω μέρος των σελίδων 216 και 217 του Ημερολογίου Σκόκου, τόμ 30, αρ. 0 (1915). Συγκεκριμένα στη σελίδα 216 υπάρχει το σκίτσο ενός δίιππου αρχαίου ελληνικού άρματος (που εκπροσωπεί το άλλοτε), ενώ στη σελίδα 217 υπάρχει το σκίτσο ενός μόνιππου κάρου (που εκπροσωπεί το τώρα, δηλαδή το έτος έκδοσης, 1915). Το Ημερολόγιον Σκόκου (1885-1918) γίνεται συν τω χρόνω το δημοφιλέστερο έντυπο της εποχής του, με πολλούς συνδρομητές σε όλη την Ελλάδα και την ελληνική Διασπορά και φιλοξενεί στις σελίδες του —εκτός από πολύ σημαντικούς λογοτέχνες, λογογράφους και θεωρητικούς— εικονογράφους, σκιτσογράφους και γελοιογράφους (Εθνικόν Ημερολόγιον Χρονογραφικόν, Φιλολογικόν και Γελοιογραφικόν, ήταν άλλωστε ο πλήρης τίτλος).

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο εμφανίζει ενδιαφέρον για ένα ευρύ φάσμα της υποχρεωτικής κυρίως εκπαίδευσης. Ενδείκνυται ιδιαίτερα για τους μαθητές του δημοτικού και των πρώτων τάξεων του γυμνασίου: καταρχήν ως δύο ενδιαφέρουσες εικόνες, οι οποίες μπορούν να κινητοποιήσουν οπτικά τους μαθητές προκειμένου να ξεκινήσει μια συζήτηση ως προς το θέμα και ως προς τη χρονική του διάσταση. Μπορεί επίσης να αποτελέσει αφορμή στο Γυμνάσιο για διαθεματικού τύπου εργασίες ανάμεσα π.χ. στην ιστορία, τα αρχαία ελληνικά, την τεχνολογία, ακόμα και τη φυσική αγωγή (αγώνες αρματοδρομίας). Προσφέρεται μαζί με άλλες αντίστοιχες εικόνες να αποτελέσει το οπτικό υλικό για συγκρίσεις ως προς τον χρόνο, ακριβώς όπως αναφέρεται στο τμήμα της λεζάντας «Άλλοτε … και τώρα». Θα μπορούσε επίσης να μελετηθεί από την άποψη του τροχού, την εξέλιξη του οποίου θα είχε ενδιαφέρον οι μαθητές να ερευνήσουν. Τέλος, μαζί με άλλες ομοειδείς της θα μπορούσε να ενταχθεί ως οπτικό υλικό σε κάποιες από τις ερευνητικές εργασίες του λυκείου.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2466
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Σχέδιο και χρώμα Design and ColorΣχέδιο και χρώμα
Ιστορία HistoryΙστορία > Προϊστορία PrehistoryΠροϊστορία > Κοινωνική οργάνωση και καθημερινή ζωή Social organization and everyday lifeΚοινωνική οργάνωση και καθημερινή ζωή
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Αθλητισμός SportsΑθλητισμός
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΠΟΛΥΜΕΡΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ