Πολιτης Ιωαννης
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι εικόνα που παραπέμπει σε μια ελαιογραφία του ζωγράφου Βρασίδα Τσούχλου (1904-1981), η οποία αναπαριστά με ρεαλιστικό τρόπο τον βουλευτή Κυνουρίας Ιωάννη Πολίτη (1854-1929). Σημαντικό ρόλο στη δημιουργία του ζωγράφου έχει παίξει τόσο η αριστοκρατική του καταγωγή όσο και το Λεωνίδιο. Παρά την αρχική επιτυχία του στην Αρχιτεκτονική Σχολή, την εγκαταλείπει σύντομα για το Παρίσι όπου σπούδασε ζωγραφική, Αισθητική και Φιλοσοφία. Πήρε μέρος σε σημαντικά διεθνή συνέδρια Αισθητικής. Από το 1948 μέχρι το 1964 διετέλεσε πρόεδρος του Καλλιτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος. Ασχολήθηκε με την προσωπογραφία, τη νεκρή φύση, το γυμνό και τέλος την τοπιογραφία, στην οποία βασική θέση κατέχει θεματολογικά το αγαπημένο του Λεωνίδιο. Το πατρικό του σπίτι στο Λεωνίδιο προορίζεται για Μουσείο. Τόσο ο βουλευτής όσο και ο ζωγράφος έλκουν την καταγωγή τους από το Λεωνίδιο Κυνουρίας, πράγμα το οποίο εξηγεί τον λόγο έμπνευσης του Βρασίδα Τσούχλου.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η παρούσα ελαιογραφία είναι μια εικόνα η οποία μπορεί να λειτουργήσει ως μαθησιακό αντικείμενο σε μια ευρεία γκάμα ηλικιών και θεματικών περιοχών, όπως επίσης και διαθεματικά. Θα μπορούσε π.χ. να λειτουργήσει μαζί με άλλες ομοειδείς ή ακόμα και με άλλου τύπου μαθησιακά αντικείμενα, ως έναυσμα για να ερευνήσουν οι μαθητές του δημοτικού ή του γυμνασίου όπως επίσης και του λυκείου, την έννοια της πατρίδας ως πηγής έμπνευσης και σημείου αναφοράς στο έργο των ανθρώπων, όπως επίσης και ως τόπου κυριολεκτικής ή και συναισθηματικής επιστροφής/Ιθάκης των ανθρώπων και ιδιαίτερα των καλλιτεχνών. Επίσης θα μπορούσε να αποτελέσει αντικείμενο μελέτης στο μάθημα των Εικαστικών προκειμένου να επιτευχθεί η καλλιέργεια των μαθητών ως φιλότεχνων θεατών. Η συμμετοχή των μαθητών σε προγράμματα εικαστικής αγωγής τους βοηθά να γνωρίσουν με συστηματικό τρόπο τα δομικά στοιχεία, τους κώδικες και τις τεράστιες εκφραστικές-επικοινωνιακές δυνατότητες της οπτικής γλώσσας. Παράλληλα η εργασία σε ομάδες προάγει τη συνεργατικότητα και την ενίσχυση των δημοκρατικών διαδικασιών.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2468
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
Γεωγραφία - Γεωλογία Geography - GeologyΓεωγραφία - Γεωλογία > Ανθρωπογενές περιβάλλον Man-made environmentΑνθρωπογενές περιβάλλον > Κοινωνική ζωή και Πολιτισμός Social life and CulturΚοινωνική ζωή και Πολιτισμός
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Τσούχλος Βρασίδας
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΠΟΛΥΜΕΡΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ