Σταθοπουλου-Βαφοπουλου Ανθουλα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Φωτογραφία της πρόωρα χαμένης νεαρής ποιήτριας από τη Θεσσαλονίκη (1909-1935). Η Ανθούλα Σταθοπούλου-Βαφοπούλου —φέρελπις ποιήτρια σύμφωνα με τον Ξενόπουλο— πέθανε μόλις στα είκοσι επτά της από φθίση. Ο μεγάλος της έρωτας για τον ποιητή Γιώργο Βαφόπουλο αποτυπώνεται σε μια σειρά από ερωτικά ποιήματα που περιλαμβάνονται στη συλλογή «Νύχτες αγρύπνιας» (1932), ποιήματα που είναι γραμμένα την περίοδο της αρρώστιας με επαπειλούμενο τον θάνατο. Παρά το νεαρόν της ηλικίας της και το βάρος της ασθένειας υπήρξε πολυγραφότατη —ποίηση, πεζογραφία, δράμα— με έφεση παράλληλα και στο θέατρο (είχε γραφτεί στη Δραματική Σχολή του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης). Μετά τον θάνατό της, ο σύζυγός της Γιώργος Βαφόπουλος προχωρά σε μια συγκεντρωτική έκδοση των γραπτών της (ποιήματα - διηγήματα - δράματα) με τον τίτλο: Ανθούλας Σταθοπούλου-Βαφοπούλου Έργα (1936), την οποία προλογίζει ο Γ. Ξενόπουλος.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι μια φωτογραφία της νεαρής ποιήτριας. Τόσο αυτή η φωτογραφία όσο και άλλη μία της ίδιας συλλογής (ΠΑΝΔΕΚΤΗΣ), εμφανίζουν ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον γυναικείο πρόσωπο, το οποίο πέρα από την αδιαμφισβήτητη ομορφιά του, φανερώνει και την ταύτισή του με τα αισθητικά πρότυπα της εποχής του και ίσως λίγο πιο μπροστά από αυτήν. Ο εκπαιδευτικός ή και οι μαθητές θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν τόσο την εικόνα, τη φωτογραφία της ποιήτριας, όσο και αποσπάσματα από το έργο της. Ο σχολιασμός της εικόνας από τους μαθητές δεν είναι υποδεέστερος ως μαθησιακός στόχος. Άλλωστε με αφορμή την εικόνα θα μπορούσαν οι μαθητές να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με την ποιήτρια. Στη συνέχεια επιλεγμένα αποσπάσματα από την ποίησή της και κάποιες πληροφορίες για τον σύντομο βίο της μπορούν να τους οδηγήσουν σε ενδιαφέροντα συμπεράσματα. Όσον αφορά το είδος του σεναρίου ή και της ερευνητικής εργασίας, τόσο η συγκεκριμένη φωτογραφία όσο και η ποίηση της Ανθούλας Σταθοπούλου-Βαφοπούλου, που κυκλοφορεί και στο διαδίκτυο, θα μπορούσε να ενταχθεί σε πλειάδα από αυτά: π.χ. Γυναικείος λόγος στη Νεοελληνική λογοτεχνία ή Ποιητές και ποιήτριες από τη Θεσσαλονίκη ή Ερωτική ποίηση κοκ.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
15 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2470
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Λογοτεχνικά γένη και είδη Literary genres and typesΛογοτεχνικά γένη και είδη > Ποίηση PoetryΠοίηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΠΟΛΥΜΕΡΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ