Γενναδιος Γεωργιος, λογιος, (1786-1854)
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Αναπαραγωγή έργου τέχνης που απεικονίζει τον εκπαιδευτικό και λόγιο Γεώργιο Γεννάδιο. Ο Γεώργιος Γεννάδιος γεννήθηκε στη Σηλυβρία της Θράκης το 1786 όπου είχαν καταφύγει οι κυνηγημένοι από τους Τούρκους γονείς του. Επέστρεψε στην γη καταγωγής του όπου έμαθε τα πρώτα του γράμματα και στη συνέχεια μαθήτευσε μεταξύ άλλων κοντά στον λόγιο Λάμπρο Φωτιάδη καθώς και στον Ερνέστο Ουεβέρο (Wilhelm Ernst Weber) στο Πανεπιστήμιο της Λειψίας. Εργάστηκε ως δάσκαλος στη σχολή του Βουκουρεστίου και στην Οδησσό όπου ύστερα από πρόσκληση του Ιωάννη Καποδίστρια οργάνωσε την εκεί ελληνεμπορική σχολή. Επέστρεψε στο Βουκουρέστι με αντικείμενο την αναδιοργάνωση της εκεί σχολής όπου μεταξύ των εγκύκλιων μαθημάτων φρόντιζε να καλλιεργεί και τα πατριωτικά αισθήματα των νέων σπουδαστών του. Αποτέλεσμα της δράσης του αυτής ήταν πολλοί από τους μαθητές του να επανδρώσουν τον Ιερό Λόχο του Αλέξανδρου Υψηλάντη. Μετά την απελευθέρωση συμμετείχε ως εκπρόσωπος των Ηπειρωτών στη συνέλευση της Τροιζήνας αλλά κύριο μέλημά του παρέμενε η οργάνωση της παιδείας στο νεοϊδρυθέν κράτος. Εκλήθη από τον κυβερνήτη Καποδίστρια να οργανώσει την κεντρική Σχολή της Αίγινας καθώς και να συμβάλει στη σύνταξη γραμματικής και ανθολογίας τη ελληνικής γλώσσας. Μεγάλη συνεισφορά του στο Νέο Ελληνικό κράτος ήταν η ίδρυση της πρώτης Δημόσιας Βιβλιοθήκης (1832) η οποία απετέλεσε τη βάση για τη μετέπειτα Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος. Έθεσε τις βάσεις για την ίδρυση του Νομισματικού Μουσείου, του Εθνικού Τυπογραφείου, της Αρχαιολογικής Εταιρείας καθώς και της ως σήμερα ακμάζουσας Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας. Απεβίωσε στην Αθήνα το 1854 έχοντας προσφέρει τα μέγιστα για την αναγέννηση της άρτι ελευθερωθείσας πατρίδος.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η ζωή η πορεία και ο αγώνας του Γεώργιου Γεννάδιου για να κατορθώσει να μορφωθεί υπό τα δεδομένα της εποχής του και χωρίς τις απαραίτητες οικονομικές προϋποθέσεις, αποτελούν διαχρονικό παράδειγμα ζωής για τους νέους. Η δράση του ως δασκάλου και πατριώτη στο χώρο των εκτός των συνόρων ελληνικών κοινοτήτων, καθώς και ο ρόλος του ως Διαφωτιστή και αφυπνιστή της εθνικής συνείδησης των νέων, αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα της δράσης των Ελλήνων λογίων της εποχής και του σημαντικού τους έργου στην πνευματική προετοιμασία του Γένους.Ο Γεώργιος Γεννάδιος με το διδακτικό το οργανωτικό και το συγγραφικό του έργο, μπορεί να συγκαταλεχθεί μεταξύ των κορυφαίων δασκάλων και Διαφωτιστών όπως του Βελεστινλή,του Κοραή, του Γαζή του Καίρη κ.ά. Σημαντικότατο μέρος του έργου του Γεννάδιου έχει συντελεστεί μετά την απελευθέρωση της Ελλάδος στα πρώτα βήματα του νέου κράτους. Εκλήθη να συνεισφέρει στην οικοδόμηση μιας νέας σύγχρονης κρατικής οντοτητας. Έχοντας αναγνωριστεί οι ικανότητές του από τον Ιωάννη Καποδίστρια αναλαμβάνει πολύπλευρο έργο στον χώρο της εγκύκλιας παιδείας συμμετέχοντας οργανωτικά κι επιστημονικά σε διάφορα εκπαιδευτικά ιδρύματα της εποχής αλλά και ευρύτερα οργανώνοντας μορφωτικούς φορείς με στόχο την ανύψωση του γενικότερου επιπέδου των πολιτών. Πλείστοι από αυτούς τους φορείς υφίστανται και λειτουργούν μέχρι και σήμερα,όπως η Εθνική Βιβλιοθήκη,το Νομισματικό Μουσείο,η Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία, το Εθνικό Τυπογραφείο κ.α. Θεωρούμε απαραίτητο για τον νέο Έλληνα πολίτη να γνωρίζει το βίο και την πολιτεία των ανδρών πάνω στο έργο των οποίων στηρίχθηκε η δημιουργία του σύγχρονου ελληνικού κράτους. Τα παραδείγματα αυτά αφενός αποτίουν τιμή σε αυτούς στους οποίους οφείλουμε μεγάλο μέρος του σημερινού ευ ζην μας και αφετέρου δείχνουν το δρόμο για επανάληψη αυτή της λαμπρής προσφοράς.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2510
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Ηγετικές προσωπικότητες Leading personalitiesΗγετικές προσωπικότητες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΡΝΑΒΑΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ