Το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί με πολλούς τρόπους: (α) ως προς το γεγονός ότι περιέχει την βιογραφία ενός (άγνωστου σχετικά) προσώπου, μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην διδασκαλία του κειμενικού είδους "βιογραφία" (β) ως προς το ότι είναι γραμμένο στην καθαρεύουσα μπορεί να αξιοποιηθεί για την μελέτη της εξέλιξης (σημασιολογικής, γραμματικής συντακτικής κ.λπ.) της ελληνικής γλώσσας, (γ) ως προς το ότι αναφέρεται στην αποδοχή και την καθιέρωση του δημοτικού τραγουδιού από τις ανώτερες κοινωνικά τάξεις, στο να κατανοήσουν οι μαθητές τον τρόπο με τον οποίο "νομιμοποιήθηκε" στην συνείδηση του λαού μέσω της λαογραφίας, η καθιέρωση της δημοτικής γλώσσας. Τέλος, η παράθεση του σκωπτικού ποιήματος "Εις λογίαν δεσποινίδα, ερωτευμένην", η γλώσσα του οποίου υπονομεύει σαφώς την καθαρεύουσα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην Λογοτεχνία, σε ενότητες σχετικές με την σταδιακή καθιέρωση της δημοτικής γλώσσας στα λογοτεχνικά κείμενα. Αυτό μπορεί να γίνει με την χρήση παράλληλων κειμένων από διαλόγους των έργων του Παπαδιαμάντη και του Βιζυηνού στους οποίους οι συγγραφείς εγκαταλείπουν την καθαρεύουσα που χρησιμοποιούν στα άλλα μέρη τους έργου τους και γράφουν σε δημοτική (ακόμη και σε τοπικό ιδίωμα).