Μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο για να γνωρίσουν οι μαθητές επαγγέλματα και ανθρώπινους τύπους της παλιάς εποχής. Δίνει στοιχεία, επίσης, για να προσδιοριστεί με ακρίβεια το επάγγελμα του πανοραματζή, καθώς και η λειτουργία της μηχανής του "Πανοράματος" και η απήχησή της στο κοινό των αρχών του 20ου αιώνα. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί, επιπλέον, σε ένα δεύτερο επίπεδο και για την αποδόμηση της γελοιογραφίας ως κειμενικού είδους, με ανάλυση των συστατικών της μερών και έμφαση στο συνδυασμό σχεδίου και λόγου.
Προτείνεται, ακόμα, οι μαθητές/τριες δουλεύοντας σε ομάδες να αναζητήσουν και να βρουν άλλες ανάλογες γελοιογραφίες, έχοντας ως σκοπό να δημιουργήσουν μια δική τους γελοιογραφία, για ένα έντυπο ή ψηφιακό μέσο, παρουσιάζοντας ένα επάγγελμα του παρελθόντος ή κάποιο που επιβιώνει μέχρι τις ημέρες μας. Το λεκτικό μέρος της γελοιογραφίας αναδεικνύει το εξεζητημένο περιεχόμενο του "Πανοράματος", αλλά και τη λαϊκή γλώσσα της εποχής. Ο σχολιασμός των γελοιογραφιών των μαθητών, από τους ίδιους, με την ίδια λογική θα είχε ενδιαφέρον.