Απο το Βερολινο στη Βιεννη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Αφήγημα του Κ. Παπαρρηγόπουλου στο Ημερολόγιο του Κωνσταντίνου Φ. Σκόκου (1854-1929), με θέμα το ταξίδι επιστροφής του ιδίου από το Βερολίνο στη Βιέννη. Αναφέρονται λεπτομέρειες του ταξιδιού και γεγονότα που διανθίζουν τη διήγηση και την εμπλουτίζουν πληροφοριακά. Ο Κωνσταντίνος Παπαρρηγόπουλος (1815-1891) ήταν ιστορικός και θεωρείται ο «πατέρας» της σύγχρονης ελληνικής ιστοριογραφίας. Θεμελίωσε την αντίληψη της ιστορικής συνέχειας της Ελλάδας από την αρχαιότητα έως σήμερα και καθιέρωσε την τριμερή διαίρεση της ελληνικής ιστορίας (αρχαία, μεσαιωνική και νέα). Το Ημερολόγιο Σκόκου ήταν το δημοφιλέστερο έντυπο της εποχής του και στις σελίδες του φιλοξενήθηκαν τα σημαντικότερα ονόματα της σύγχρονής του ελληνικής λογοτεχνίας. Το αναγνωστικό κοινό του δεν περιοριζόταν στην Αθήνα και στον τότε μικρό ελλαδικό χώρο, αλλά επεκτεινόταν σε όλη την ελληνική διασπορά. Το 1918 κυκλοφόρησε το τελευταίο τεύχος και ο ίδιος ο Κωνσταντίνος Σκόκος με συγκίνηση γνωστοποίησε το γεγονός, καθώς οι συνθήκες που επικράτησαν μετά τον Α΄ Παγκόσμιο πόλεμο το καθιστούσαν πλέον "μια περιττή πολυτέλεια" για τη χώρα.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται να αξιοποιηθεί κατά τη διδασκαλία του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές να προσπελάσουν μια αφήγηση σε γλώσσα καθαρεύουσα, που παρέχει ταξιδιωτικές πληροφορίες. Τα γεγονότα παρουσιάζονται με τη μορφή ημερολογίου και αυτό είναι φανερό από τη μορφή του κειμένου. Ο διδάσκων προτείνεται να παρουσιάσει τα γλωσσικά χαρακτηριστικά της καθαρεύουσας και να δώσει στους μαθητές το έναυσμα να την προσεγγίσουν λογοτεχνικά. Το αφήγημα θα μπορούσε να λειτουργήσει ως παράλληλο κείμενο, για να προσπαθήσουν οι μαθητές να το κατανοήσουν και να συνειδητοποιήσουν τα στάδια που προηγήθηκαν μέχρι την επικράτηση της δημοτικής γλώσσας. Τέλος, οι μαθητές συστήνεται να σταθούν κριτικά απέναντι στον όρο «τεχνητή γλώσσα».


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
15 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2555
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Θέματα TopicsΘέματα > Πολιτισμός - Τέχνη - Γλώσσα Culture - Art - LanguageΠολιτισμός - Τέχνη - Γλώσσα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Κ. Παπαρρηγόπουλος
δημιουργία: Μποζίνη Θεοδώρα
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΘΕΟΔΩΡΑ ΜΠΟΖΙΝΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
συντονιστής / επιστημονικός υπεύθυνος μεταδεδομένων: Ψυχογυιού Ευαγγελία
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ