Μανολης Ανδρονικος
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Φωτογραφία του Μανόλη Ανδρόνικου, η οποία περιλαμβάνεται στον ΠΑΝΔΕΚΤΗ και ανήκει στην ψηφιοποιημένη συλλογή "Νεοελληνική εικονιστική προσωπογραφία" του Ινστιτούτου Νεοελληνικών Ερευνών. Ο Μανόλης Ανδρόνικος (1919 - 1992), συγκαταλέγεται στους σημαντικότερους αρχαιολόγους του 20ου αιώνα, τιμήθηκε για το σύνολο του επιστημονικού του έργου από ξένα πανεπιστημιακά ιδρύματα, αλλά και από την ελληνική πολιτεία, με τον Μεγαλόσταυρο του Τάγματος του Φοίνικα. Πραγματοποίησε πολλές ανασκαφικές έρευνες στη Βέροια, τη Νάουσα, το Κιλκίς, τη Χαλκιδική, τη Θεσσαλονίκη, αλλά το κύριο ανασκαφικό του έργο συγκεντρώθηκε στη Βεργίνα, όπου ανέσκαψε το σημαντικότατο νεκροταφείο τύμβων των γεωμετρικών χρόνων. Η κορυφαία στιγμή της καριέρας του θεωρείται η 8η Νοεμβρίου 1977, όταν στη Βεργίνα έφερε στο φως ένα από τα σημαντικότερα αρχαιολογικά μνημεία, τον ασύλητο μακεδονικό τάφο ΙΙ της Μεγάλης Τούμπας. Διατύπωσε την άποψη ότι στο μνημείο αυτό τάφηκε ο Φίλιππος Β΄, βασιλιάς της Μακεδονίας (359-336 π.Χ.).

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας ως έναυσμα για να τεθούν και να συζητηθούν κριτικά ερωτήματα σχετικά με: τα ευρήματα των αρχαιολογικών ανασκαφών, την προσωπικότητα, το επιστημονικό και συγγραφικό έργο του Μ. Ανδρόνικου, κ.ά. Συγκεκριμένα μπορεί να δοθεί στους μαθητές η εικόνα για συστηματική παρατήρηση παράλληλα με βίντεο, άρθρα ελληνικά και ξένα, φωτογραφίες που αφορούν ανακαλύψεις της αρχαιολογικής έρευνας και την ταύτιση των ευρημάτων με τον Φίλιππο το Β΄και να καλλιεργηθεί η κριτική και δημιουργική μάθηση μέσα από την αισθητική εμπειρία. Μέσω της προσέγγισης και της δημιουργικής- κριτικής παρατήρησης του εικαστικού έργου τέχνης ο μαθητής ερμηνεύει συνολικά την εικόνα στο πλαίσιο του περιεχομένου της διδακτικής ενότητας, των γεγονότων, των αρχαιολογικών ευρημάτων και των προσώπων στα οποία αναφέρεται και κατανοεί τις δυνατότητες των έργων τέχνης να λειτουργούν ως ιστορικές πηγές, καθώς και την επίδραση του ιστορικού παρελθόντος και των ιστορικών προσώπων εν γένει στην Τέχνη. Παράλληλα, διαθεματικά και σε συσχετισμό με το μάθημα: α) της Νεοελληνικής Γλώσσας οι μαθητές να μελετήσουν άρθρα και βίντεο σχετικά με τα αρχαιολογικά ευρήματα της ιστορικής περιόδου και ειδικά για τον τάφο του Φιλίππου του Β΄ και να κατανοήσουν και να κρίνουν τα επιχειρήματα των συγγραφέων. Επιπλέον με την εκπαιδευτική τεχνική του debate να διαμορφώσουν επιχειρήματα και να στηρίξουν τη δική τους διαφορετική θέση, β) των Ερευνητικών Εργασιών να εκπονήσουν project για την ζωή, το αρχαιολογικό, επιστημονικό και το συγγραφικό έργο του Μανόλη Ανδρόνικου γ) της Αισθητικής Αγωγής οι μαθητές μπορούν να εξασκηθούν στην ανάγνωση της εικόνας, να μάθουν για την τεχνική της φωτογραφίας (Αναλογική- ψηφιακή) και να κατανοήσουν το σημαντικό ρόλο των επιστημόνων στην τέχνη, καθώς και να διαπιστώσουν ότι πρόσωπα/ προσωπικότητες της επιστήμης αποτελούν συχνό κι αγαπημένο θέμα ποικίλης καλλιτεχνικής έκφρασης. δ) της Πληροφορικής για να γράψουν τις εργασίες τους στον υπολογιστή χρησιμοποιώντας τον επεξεργαστή κειμένου, την προβολή παρουσίασης, την ιστορική ψηφιακή αφήγηση, λεζάντα κ.ά.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2584
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη Text genresΚειμενικά είδη > Επιχειρηματολογικά κείμενα Argumentative textsΕπιχειρηματολογικά κείμενα
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Εφαρμογές ΤΠΕ ICT ApplicationsΕφαρμογές ΤΠΕ > Οι ΤΠΕ στην καθημερινή ζωή ICT in daily lifeΟι ΤΠΕ στην καθημερινή ζωή
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΠΟΥΛΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ