Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της Γλώσσας και της Λογοτεχνίας για να ανακαλύψουν οι μαθητές το πέρασμα από την παλιά γενιά ποιητών (Α΄ Αθηναϊκής Σχολής), που χαρακτηριζόταν από επιτηδευμένο και πομπώδες ύφος, στη νέα γενιά (Νέα Αθηναϊκή Σχολή), που καθιέρωσε τη δημοτική γλώσσα, με πρωτοπόρο τον Γεώργιο Δροσίνη. Οι μαθητές μπορούν να αντιληφθούν αυτή τη μετάβαση στη γλώσσα μέσα από συγκρίσεις ποιημάτων της εποχής, τη θεματολογία τους, το λεξιλόγιο που χρησιμοποιούσαν κλπ.
Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί ως αφορμή για να αναδειχθεί το στοιχείο της ελληνικότητας που υπάρχει έντονο στο πεζογραφικό, κυρίως, έργο του Γεώργιου Δροσίνη. Οι μαθητές μπορούν να γνωρίσουν την Ελλάδα του περασμένου αιώνα μέσα από τις εικόνες της φύσης, της αγροτικής ζωής, της ομορφιάς της ελληνικής υπαίθρου που αποτυπώνεται στο έργο του συγγραφέα, αλλά και τη ζωή των ανθρώπων, τις παραδόσεις τους, τα ήθη και έθιμα της εποχής μέσα από τις ειδυλλιακές περιγραφές του.