Εν κολποις Αβρααμ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Αγιογραφία-τοιχογραφία, που βρίσκεται στό καθολικό της μονής του Αγίου Δημητρίου στον Φερεκάμπο της νήσου Σκύρου των Βόρειων Σποράδων. Η μονή είναι μεταβυζαντινής περιόδου, ο δε ρυθμός της μονόκλιτη τρουλαία βασιλική. Η τοιχογραφία φέρει το όνομα: "Εν κόλποις Αβραάμ", φράση, που αναφέρεται στο νεκρώσιμο τρισάγιο την εβδομάδα της διακαινησίμου (την εβδομάδα μετά το Πάσχα): ... την ψυχήν του εξ ημών μεταστάντος δούλου αυτού (.....) εν σκηναίς δικαίων τάξαι, εν κόλποις Αβραάμ αναπαύσαι, και μετα αγίων συναριθμήσαι, ημάς δε ελεήσαι ως αγαθός και φιλάνθρωπος. Αποτελεί παράσταση της Δευτέρας Παρουσίας και της Τελικής Κρίσης, την είσοδο των ψυχών δηλαδή στον Άδη ή στους κόλπους του Αβραάμ στον Παράδεισο. Δημιουργός φέρεται ο εξ Ιωαννίνων γνωστός τοιχογράφος του 17ου-18ου αιώνα και ιερομόναχος Δαμασκηνός, ο οποίος ήρθε στο νησί από τη μονή της Μεγίστης Λαύρας.Μαθήτευσε στην αγιογραφική σχολή του Αγίου Όρους.Έργα του με έντονα λαϊκά στοιχεία σώζονται και στο καθολικό της μονής Βατοπεδίου.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Στο μάθημα των Θρησκευτικών, να αποσαφηνίσουν οι μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου, αφορμώμενοι από την παρατήρηση της συγκεκριμένης εικόνας,το Ορθόδοξο Δόγμα περί της Δευτέρας Παρουσίας και της Τελικής Κρίσης όλων των ανθρώπων. Άλλος στόχος είναι να ερευνήσουν και να αναδείξουν οι μαθητές σχετικά άγνωστες και αχαρτογράφητες μεταβυζαντινές μονές της Ελλάδος στον τόπο που ζουν και να αναζητήσουν ανάλογες εικονιστικές παραστάσεις. Στο μάθημα της αισθητικής αγωγής θα μπορούσαν να συγκρίνουν μορφές, είδη και τεχνικές της βυζαντινής και μεταβυζαντινής αγιογράφησης. Επίσης στο μάθημα της Φιλοσοφίας θα μπορούσαν οι μαθητές να συγκρίνουν διαχρονικά τις αντιλήψεις των ανθρώπων για τη Μέλλουσα Κρίση και την αγωνία τους για τη μετά θάνατον "ζωή".


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
6 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2685
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Θρησκευτικά Religious EducationΘρησκευτικά > Πίστη FaithΠίστη > Χαρακτηριστικά του Χριστιανισμού Characteristics of ChristianityΧαρακτηριστικά του Χριστιανισμού
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
Φιλοσοφία PhilosophyΦιλοσοφία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Δαμασκηνός (3)
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΟΥΡΟΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ