Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο του μαθήματος της Λογοτεχνίας ως έναυσμα για να τεθούν και να συζητηθούν κριτικά ερωτήματα σχετικά με: τη ζωή και το έργο του Αντώνη Σαμαράκη, τη συμμετοχή του στην Εθνική Αντίσταση, τους χαρακτήρες των ηρώων του, τη μεταπολεμική πεζογραφία, τις τιμητικές του διακρίσεις, κ.ά. Συγκεκριμένα μπορεί να δοθεί στους μαθητές η εικόνα για συστηματική παρατήρηση. Επιπλέον, μπορούν να δουν βίντεο σχετικά με τη ζωή και το έργο του έτσι ώστε να καλλιεργηθεί η κριτική και δημιουργική μάθηση μέσα από την αισθητική εμπειρία. Μέσω αυτής της προσέγγισης και της δημιουργικής- κριτικής παρατήρησης του εικαστικού έργου τέχνης ο μαθητής ερμηνεύει συνολικά την εικόνα γνωρίζει το συνολικό λογοτεχνικό έργου του συγγραφέα και κατανοεί τις δυνατότητες των έργων τέχνης να λειτουργούν ως πηγές στη διδασκαλία της Λογοτεχνίας, καθώς και την επίδραση των λογοτεχνών εν γένει στην Τέχνη. Παράλληλα, διαθεματικά και σε συσχετισμό με το μάθημα: α) της Νεοελληνικής Γλώσσας οι μαθητές να ασχοληθούν με την κριτική και την παρουσίαση του έργου του Αντώνη Σαμαράκη, β) της Αισθητικής Αγωγής οι μαθητές μπορούν να εξασκηθούν στην ανάγνωση της εικόνας, να μάθουν για την τεχνική της φωτογραφίας (Αναλογική- ψηφιακή) και να συγκεντρώσουν εικαστικό υλικό σχετικό με τον Αντώνη Σαμαράκη και το έργο του, καθώς και να δημιουργήσουν τα δικά τους εικαστικά έργα με ποικίλες τεχνικές, γ) της Πληροφορικής για να γράψουν τις εργασίες τους στον υπολογιστή χρησιμοποιώντας τον επεξεργαστή κειμένου, την προβολή παρουσίασης, την ιστορική ψηφιακή αφήγηση, λεζάντα κ.ά.