Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί ως εποπτικό υλικό, για την διδασκαλία της οικονομικής, κοινωνικής και πολιτικής ζωής στο Βυζάντιο. Μπορεί να γίνει μια αναφορά για την ανάγκη των ανθρώπων για συναλλαγές, για τον τρόπο που κάθε αρχή (Αυτοκράτορας) «έκοβε» νομίσματα, την αξία τους, την χρήση τους, τον σχεδιασμό που είχε κάθε νόμισμα και τι σήμαινε για την εποχή η επιλογή της κάθε απεικόνισης. Ειδικά για το πρώτο νόμισμα, οργανώνοντας μια διερευνητική διδασκαλία, οι μαθητές θα οδηγηθούν στο συμπέρασμα, ότι η ημισέληνος υπήρχε σαν Αρχαίο σύμβολο το ''ηλιοσεληνάτο'', που έχει χαραγμένη μια ημισέληνο, η οποία συμβολίζει την Εκάτη και περικλείει ένα μικρό ήλιο-άστρο, το οποίο συμβολίζει την Αφροδίτη. Πολλά χρόνια αργότερα όταν έφτασαν οι Οθωμανοί στην περιοχή της Μικράς Ασίας (κυρίως όμως οι Σελτζούκοι Τούρκοι οι οποίοι αντέγραψαν σε πάρα πολλά πράγματα το ανώτερο πολιτισμικά Βυζάντιο), «δανείστηκαν» την ημισέληνο από τους Βυζαντινούς και σταδιακά έγινε το έμβλημα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Μέχρι τον 18ο αιώνα, το τουρκικό εθνόσημο ήταν η απλή ημισέληνος, χωρίς το άστρο. Το άστρο το πρόσθεσε ο σουλτάνος Σελίμ Γ΄ (1789-1808 μ.Χ.) και είχε οκτώ ακτίνες, ενώ ο σουλτάνος Αβδούλ Μετζίτ (1840-1861 μ.Χ.) το έκανε με πέντε ακτίνες. Στο συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο έχει έξι ακτίνες.