Η εικόνα είναι δείγμα της Κρητικής Σχολής και μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Αισθητικής Αγωγής και της Ιστορίας της Τέχνης. Πρόκειται για φορητή εικόνα ενός αγιογράφου με καταγωγή από την Κεφαλλονιά. Η θεματική της (Υπαπαντή του Χριστού) θα μπορούσε να την συνδέσει με την διδασκαλία της Καινής Διαθήκης στο μάθημα των Θρησκευτικών. Η αξιοποίηση του τεκμηρίου σε διαθεματικά προγράμματα (πολιτιστικά, ερευνητικές εργασίες (project), μπορεί να αφορά τόσο την θεματολογία (Υπαπαντή), όσο και το ιστορικό πλαίσιο αναφορικά με το εμπόριο των φορητών εικόνων και την θρησκευτική τέχνη κατά τον 17ο μ.Χ. αι. Προσφέρεται για τεχνοτροπικές και εικονογραφικές συγκρίσεις με έργα δυτικών ζωγράφων (π.χ. Rembrandt, Presentation in the Temple) τα οποία θα επιτρέψουν στους μαθητές να διατυπώσουν σκέψεις, παρατηρήσεις, ερμηνείες σχετικά με την χριστιανική τέχνη στην Ανατολή και την Δύση. Ως ιστορικό τεκμήριο μπορεί να αποτελέσει αφόρμηση για την διδασκαλία της Ιστορίας σε θέματα που άπτονται της κοινωνικής και οικονομικής ιστορίας του 17ου αι. στην Δύση και στις Ενετοκρατούμενες περιοχές της Ελλάδας (Επτάνησα). Συγκεκριμένα, δίνει πληροφορίες για το εμπόριο φορητών εικόνων και τα μεγάλα κέντρα εμπορίου του 17ου αι. (Βενετία, Άμστερνταμ, λιμάνια Κάτω Χωρών, κλπ)