Η φωτογραφία μπορεί να αξιοποιηθεί για να συγκριθούν ένα ρωμαϊκό µε ένα αρχαίο ελληνικό κτίσμα και να εντοπιστούν στην τέχνη στοιχεία όπου αποτυπώνεται η σύζευξη ελληνικού και ρωμαϊκού πολιτισµού. Να γνωρίσουν οι μαθητές/ριες και να οδηγηθούν σε υποθέσεις για την παρουσία του Όθωνα στην πρώτη ανασκαφή και να τη συσχετίσουν με τα µέτρα που πήρε ο Όθωνας για την ανασυγκρότηση της χώρας και την κατοχύρωση της πρόσφατης ανεξαρτησίας. Η εικόνα μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί ως αφόρμηση για συζήτηση για τα μεγάλα αρχαία θέατρα που σώζονται έως σήμερα και για τις παραστάσεις που δίνονται σ΄ αυτά στην εποχή µας. Παρατηρούν δύο εικόνες του Ωδείου η µία του 1870 και η άλλη σύγχρονη και επισηµαίνουν οµοιότητες και διαφορές που παρουσιάζουν.
Με την αξιοποίηση αντίστοιχων φωτογραφιών να μπορούν οι μαθητές να αναγνωρίζουν τις διάφορες περιόδους της τέχνης στα έργα τέχνης (π.χ. αρχαία ελληνική, ρωμαϊκή, Βυζαντινή, Μοντέρνα τέχνη), να κατηγοριοποιούν τα έργα ανάλογα µε το συγκεκριµένο ή όχι της µορφής τους, να συγκρίνουν έργα και να ανακαλύπτουν απλές οµοιότητες και διαφορές.
Η εικόνα μπορεί ακόμα να αξιοποιηθεί για να αντιληφθούν οι μαθητές την συμβολή της φωτογραφίας στην προσπάθεια του ανθρώπου να αποτυπώσει την μορφή του, να γνωρίσει τον εαυτό του αλλά και και να παραμείνει στη μνήμη των απογόνων του.