Άποψη της Χαλκιδας
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται έργο που απεικονίζει άποψη της Χαλκίδας του 1687 μ.Χ.. Το 1688 μ.Χ., ο Φραντζέσκο Μοροζίνι, Ενετός δόγης, με 20.000 άντρες, επιχείρησε να καταλάβει τη Χαλκίδα, αλλά μετά από προσπάθεια τριών μηνών, έλυσε την πολιορκία, με δεδομένο ότι η πόλη κατάφερνε να ανατροφοδοτείται (6ος Βενετοτουρκικός πόλεμος 1684-1699 μ.Χ.). Η πόλη, που περικλειόταν από τείχη για την ασφάλειά της, παρέμεινε υπό Οθωμανική κατοχή, από το 1470 μ.Χ. και για 363 χρόνια. Στην εικόνα φαίνεται μέρος της πόλης της Χαλκίδας και ο πορθμός του Ευρίπου, με ιστιοφόρα της εποχής. Στην περιοχή παρατηρείται το μοναδικό φαινόμενο τα νερά να κινούνται συνεχώς και να αλλάζουν κατεύθυνση. Το συγκεκριμένο έργο είναι γκραβούρα. Οι γκραβούρες είναι τεχνικές (οξυγραφίες, ξυλογραφίες κ.α). που χρησιμοποιούνται πάνω από 100 χρόνια, για την εντύπωση εικονογραφιών σε βιβλία. Δημιουργός του έργου είναι ο Βιντσένζο Κορονέλλι που έζησε κυρίως στη Βενετία, γνωστός κοσμογράφος και χαρτογράφος της εποχής του, εκπαιδευμένος στην ξυλογραφία.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Ο/η εκπαιδευτικός τους παρουσιάζει το συγκεκριμένο έργο και την ημερομηνία δημιουργίας του. Οι εκπαιδευόμενοι ανατρέχουν στο πρόγραμμα Time Liner και εντάσσουν τη συγκεκριμένη ημερομηνία στην ιστορική γραμμή, εντοπίζοντας το ιστορικό πλαίσιο της εποχής. Βρίσκουν ότι είναι μέσα στο πλαίσιο του 6ου Βενετοτουρκικού πολέμου. Ο εκπαιδευτικός τους μιλά για τα ιστορικά γεγονότα της εποχής και για την προσπάθεια του Βένετου δόγη Φραντζέσκο Μοροζίνι να κατακτήσει τη Χαλκίδα. Στο μάθημα της Γεωγραφίας γίνεται αναφορά στον πορθμό του Ευρύπου και στο μοναδικό φαινόμενο της κίνησης των νερών του. Οι εκπαιδευόμενοι/ες χωρίζονται σε ομάδες και αναλαμβάνουν να βρουν πληροφορίες για τις προσπάθειες εξήγησης του φαινομένου που έγιναν στο παρελθόν, καθώς και τις αντίστοιχες σύγχρονες προσπάθειες. Οι μαθητές/τριες παρατηρούν τα ιστιοφόρα της εικόνας και συζητούν για τη χρησιμότητά τους (προστασία της Χαλκίδας και μεταφορά ανθρώπων και προϊόντων). Επίσης, προσπαθούν να βρουν πληροφορίες στο Διαδίκτυο για την κατασκευή των ιστιοφόρων της εποχής και τη σημασία τους, τόσο σε καιρό ειρήνης, όσο και σε καιρό πολέμου. Επιχειρούν να δημιουργήσουν μακέτα με τον πορθμό του Ευρίπου και μινιατούρες ιστιοφόρα (από πηλό, χαρτί ή πλαστελίνη). Οι εκπαιδευόμενοι/ες βρίσκουν στοιχεία για το βιογραφικό του Βιντσένζο Κορονέλλι και αντιλαμβάνονται την ανάγκη των Ενετών να χαρτογραφήσουν τις περιοχές του ενδιαφέροντός τους. Ο/η εκπαιδευτικός τους ενημερώνει για την τεχνική της γκραβούρας. Στη συνέχεια τους παρουσιάζει στο πρόγραμμα power point διάφορες άλλες μακέτες της εποχής. Αν υπάρχει η δυνατότητα, είναι σκόπιμο να δουν γκραβούρα που να απεικονίζει την περιοχή τους.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2729
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) > Πολεμικά γεγονότα War eventsΠολεμικά γεγονότα
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Αρχιτεκτονική ArchitectureΑρχιτεκτονική
Σχεδιασμός και Τεχνολογία Design & TechnologyΣχεδιασμός και Τεχνολογία > Κατασκευή μακέτας Construction of a maquetteΚατασκευή μακέτας
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Λογισμικό SoftwareΛογισμικό > Παρουσιάσεις PresentationsΠαρουσιάσεις
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΚΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ