Ιστορικος χαρτης Καστρου και Χωρας των Κυθηρων
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Ιστορικός χάρτης του 1687 μ.Χ. του Κάστρου και της Χώρας των Κυθήρων. Ο χάρτης βρίσκεται σε βιβλίο στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη της Βέροιας. Δημιουργός του συγκεκριμένου χάρτη είναι ο Βιντσένζο Κορονέλλι (1650-1718), ο οποίος ήταν φημισμένος κοσμογράφος, χαρτογράφος, γνωστός για τους γεωγραφικούς άτλαντες και τις υδρόγειες σφαίρες που κατασκεύαζε και εκδότης. Στη διάρκεια της ζωής του δημιούργησε εκατοντάδες χάρτες, αρκετοί από τους οποίους βρίσκονται σήμερα σε διάφορες συλλογές, όπως και ο χάρτης του Κάστρου και της Χώρας των Κυθήρων, που προέρχεται από τη Συλλογή Αικατερίνη Λασκαρίδη.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Οι εκπαιδευόμενοι εντοπίζουν στο χάρτη της Ελλάδας που κρέμεται στον τοίχο, το νησί των Κυθήρων. Ύστερα, ο/η εκπαιδευτικός παρουσιάζει το συγκεκριμένο ιστορικό χάρτη στο βιντεοπροβολέα. Γίνεται αναφορά στο θέμα του χάρτη και στη χρονική περίοδο της δημιουργίας του. Στη συνέχεια, με τη βοήθεια του Ιστορικού Άτλαντα CENTENNIA, βρίσκουν το χάρτη των Κυθήρων τη χρονολογία που δημιουργήθηκε ο ιστορικός χάρτης. Γίνεται αναφορά στη Χώρα των Κυθήρων, η οποία έχει χαρακτηριστεί ως παραδοσιακός οικισμός. Ζητείται από τους/τις εκπαιδευόμενους/ες να αναζητήσουν τα στοιχεία που προσδιορίζουν έναν παραδοσιακό οικισμό (όπως να έχει διατηρήσει αναλλοίωτη την εικόνα που είχε στο παρελθόν και να έχει διατηρήσει τον τοπικό χαρακτήρα). Με τη βοήθεια του ελεύθερου λογισμικού οπτικοποίησης της Γης Google Earth και με την αξιοποίηση της δυνατότητας street view, η κοινότητα της τάξης περιφέρεται με την εικονική πραγματικότητα στα σοκάκια της Χώρας των Κυθήρων και στην περιοχή του Κάστρου. Τυπώνουν εικόνες από το διαδίκτυο και τις αναρτούν στον τοίχο. Επισημαίνεται ότι το κάστρο, που είναι σημαντικό τουριστικό αξιοθέατο, έχει 200 μ. μήκος και 80 μ. πλάτος. Ζητείται από τους/τις μαθητές/τριες να βρουν το εμβαδόν του διαθεματικά, στο μάθημα των Μαθηματικών. Το Κάστρο αποτελεί ένα στρατηγικό σημείο, που ελέγχει τρία πελάγη (Κρητικό, Ιόνιο, Αιγαίο. Αυτή η θέα δημιούργησε το μύθο της γέννησης της Θεάς Αφροδίτης (Κυθέρεια, όπως την ονόμαζαν). Ο/η εκπαιδευτικός παρουσιάζει στο βινετοπροβολέα πίνακες ζωγραφικής που εμπνεύστηκαν ζωγράφοι από αυτόν τον μύθο (όπως πίνακας με θέμα τη γέννηση της Αφροδίτης από τον Ιταλό ζωγράφο Μποτιτσέλι το 1485 μ.Χ. και από το Γάλλο ζωγράφο Μπουγκερώ το 1879 μ.Χ.). Στο μάθημα της Ιστορίας γίνεται αναφορά στον Έκτο Βενετοτουρκικό Πόλεμο (1684 - 1699 μ.Χ.) και στο ρόλο που έπαιξε το Κάστρο των Κυθήρων στην προστασία των κατοίκων.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2731
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Βυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία Byzantine and Medieval HistoryΒυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία > Τεχνολογία και επιστήμη Technology and scienceΤεχνολογία και επιστήμη
Σχεδιασμός και Τεχνολογία Design & TechnologyΣχεδιασμός και Τεχνολογία > Διαδίκτυο InternetΔιαδίκτυο > Αναζήτηση πληροφοριών Information searchΑναζήτηση πληροφοριών
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΚΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ