Με αφόρμηση την παρατήρηση της συγκεκριμένης εικόνας, οι μαθητές μπορούν να κληθούν να συγκρίνουν την μετριοπαθή πολιτική, που ακολούθησε ο συγκεκριμένος βασιλιάς, συγκριτικά με άλλους ('Οθωνας, Κωνσταντίνος Α΄), ώστε να συνειδητοποιήσουν ότι ο τίτλος ''βασιλιάς' δεν είναι κατ`ανάγκην συνδεδεμένος με αρνητικό τρόπο διακυβέρνησης μιας χώρας, δεδομένου ότι η βασιλεία του συγκεκριμένου άνδρα συνοδεύτηκε από σημαντικά επιτεύγματα για την Ελλάδα. Επιπλέον, μπορούν να διερευνήσουν οι μαθητές τη συμβολή του συγκεκριμένου βασιλιά στην πολιτική πορεία του ελληνικού έθνους (π.χ. αποδοχή της δεδελωμένης πλειοψηφίας, όπως την πρότεινε ο Χ. Τρικούπης). Στην Αισθητική αγωγή με αφόρμηση την παρατήρηση της συγκεκριμένης εικόνας, θα μπορούσαν οι μαθητές του Γυμνασίου να ενημερωθούν σε θεωρητικό ή και πρακτικό επίπεδο για την Τέχνη της ξυλογραφίας.